۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82980423
T T
۰ نفر
تبديل راه هاي ملكشاهي به شرياني نيازمند 950 ميليارد ريال اعتبار است

ايلام - ايرنا - فرماندار ملكشاهي با بيان اينكه ارتقاي راه ملكشاهي از فرعي به شرياني و اصلي در حال انجام مراحل قانوني است، گفت: طبق برآورد اوليه كارشناسان سازمان برنامه و بودجه كشور 950 ميليارد ريال اعتبار براي توسعه راه ملكشاهي نياز است.

به گزارش ايرنا، محمد تاسمه روز سه شنبه در جريان بازديد جمعي از مسئولان و كارشناسان سازمان برنامه و بودجه كشور از راه ارتباطي ايلام - ملكشاهي - مهران اظهار داشت: با تلاش استاندار و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي مسير 110 كيلومتري ايلام - ملكشاهي - مهران جهت اصلاح و توسعه و ارتقاء از فرعي به اصلي و شرياني در حال اجراي مراحل قانوني است كه اميدواريم هر چه زودتر رديف بودجه آن ابلاغ شود.
وي با بيان اينكه با توسعه محورهاي ارتباطي شهرستان شاهراه ارتباطي شمال - جنوب استان تكميل مي شود، افزود: موقعيت جغرافيايي ملكشاهي ارتباط شهرستان هاي شمالي را با شهرستان مهران و دهلران در كوتاهترين زمان ممكن خواهد ساخت.
فرماندار ملكشاهي همچنين به رويداد مهم اربعين اشاره كرد و يادآور شد: زيرساخت هاي استان براي پذيرايي از كنگره عظيم و بين المللي اربعين در حال تحول بنيادي است و ملكشاهي نيز به عنوان مسير دوم و موازي مسير اصلي از اين تحول بزرگ بي نصيب نمانده است.
تاسمه گفت: هم اكنون محور ايلام - ملكشاهي - مهران در حال اصلاح و توسعه است كه در صورت تحقق اعتبار ماده 32 از سوي سازمان برنامه و بودجه اين مسير به عنوان شاهراه ارتباطي نقش مهمي در توسعه و اشتغال شهرستان ملكشاهي و ساير شهرستان هاي همجوار خواهد داشت.
در جريان اين بازديد جمعي از مسئولان و كارشناسان سازمان برنامه و بودجه كشور مسير ارتباطي ايلام – ملكشاهي و مهران مورد بازديد و بررسي ميداني قرار دادند.
محور 110 كيلومتري ايلام - ملكشاهي – مهران در چند سال گذشته به عنوان راه دوم و جايگزين مسير ايلام - مهران مورد توجه و استفاده زائران اربعين حسيني قر ار گرفته است.
شهرستان ملكشاهي داراي 100 كيلومتر راه فرعي و 70 كيلومتر راه روستايي است.
7179/6119

سرخط اخبار استان‌ها