۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82978257
T T
۰ نفر

ترويج فريضه وقف نيازمند اطلاع رساني است

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82978257
ترويج فريضه وقف نيازمند اطلاع رساني است

سمنان- ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان گفت : ترويج فريضه وقف در بخش هاي امر به معروف و نهي از منكر نيازمند اطلاع رساني است.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد شاهچراغي روز يكشنبه در نشست هم انديشي ياوران وقف ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر در دفتر كارش، افزود : اين استان با وجود جمعيت كم، خيران فراوان در بخش‌هاي مختلف دارد كه به بندگان خدا كمك مي‌كنند.
وي وقف مشاركتي را فريضه شايسته ‌اي ذكر كرد و اظهارداشت : در گذشته افراد به تنهايي با توجه به بضاعت مالي وقف را انجام مي دادند اما در زمان حاضر وقف مشاركتي موضوعي عالي است كه انتظار مي‌رود در سمنان به شكل مطلوبي اجرا شود.
وي ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه لازم دانست و تصريح كرد : بايد به سراغ خيران رفت و با هم افزايي و هماهنگي اين قشر به ترويج اين فرهنگ در جامعه كمك كرد.
امام جمعه سمنان ادامه داد : افراد به صورت فطري مايل به انجام صدقه جاري هستند چرا كه ميل آنان در شريك بودن اين ثواب‌ زياد بوده اما ترويج موقوفات در زمينه امر به معروف نيازمند فرهنگ سازي است.
شاهچراغي اضافه كرد : در نقاط مختلف استان حتي در دورترين روستاها مي‌توان اين فريضه ها را زنده نگه‌ داشت و تحقق اين امر با اطلاع رساني ميسر است.
نماينده ولي فقيه استان تصريح كرد : امروز وقف در زمينه امر به معروف و نهي از منكر از واجبات جامعه است و گسترش آن در جامعه نيازمند تعامل همه بخش‌ ها و ظرفيت ممكن است.
به گزارش ايرنا، در اين نشست هم انديشي اعضاي شورا تاكيد كردند بزرگترين ابزار براي تبيين نيكي ها وقف مشترك، رسانه ها هستند.
اولين مجمع ياوران وقف ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر در كشور براي اولين بار در سمنان برگزار شد.
6026/س.خ

سرخط اخبار استان‌ها