۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82973640
T T
۰ نفر
كشف مواد مخدر صنعتي در خراسان شمالي 500 درصد افزايش يافت

بجنورد-ايرنا- فرمانده انتظامي خراسان شمالي با اشاره به افزايش ميزان كشف مواد مخدر صنعتي در استان گفت: امسال كشف مواد مخدر صنعتي در اين استان در مقايسه با مدت مشابه پارسال 500 درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، سردار عليرضا مظاهري روز سه شنبه در نشست خبري اظهار داشت: امسال 9 كيلوگرم مواد مخدر از نوع صنعتي در استان كشف شده است.
وي افزود: امسال 793 كيلو و 692 گرم مواد مخدر در استان كشف شده است اين رقم در مقايسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد افزايش يافته است.
سردار مظاهري با بيان اينكه امسال 411 نفر قاچاقچي يا توزيع كننده مواد مخدر دستگير شده اند اظهار داشت: در اين مدت پنج باند مواد مخدر در استان متلاشي شده و در اين زمينه 37 دستگاه خودرو توقيف شده است.
وي با اشاره به كمبود ظرفيت براي پذيرش معتادان در مركز ماده 16 استان در كمپ لنگر افزود: در صورت فراهم بودن بسترها، نيروي انتظامي آمادگي دارد كه تمام معتادان متجاهر را در يك هفته جمع آوري كند اما اين بسترها هنوز در استا فراهم نيست.
فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: امسال 512 نفر معتاد متجاهر در استان جمع آوري شده اند.
سردار مظاهري درباره اقدامات انجام شده در پليس آگاهي استان اظهار داشت: امسال 6 فقره قتل در استان كشف شده است كه پنج فقره قتل مربوط به سال جاري و يك فقره مربوط به سال گذشته است.
وي افزود: امسال شمار قتل هاي كشف شده در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 29 درصد كاهش دارد.
وي با اشاره به اينكه امسال پنج باند سارقان اعم از سارقان احشام، منزل و خودرو متلاشي شده است گفت: از 2 هزار و 147 فقره پرونده سرقت، يكهزار و 121 فقره پرونده منجر به كشف شده و در اين زمينه 871 نفر دستگير شده اند.
فرمانده انتظامي خراسان شمالي با اشاره به تشكيل 221 فقره پرونده جعل و كلاهبرداري در استان گفت: در اين زمينه 222 نفر دستگير شده اند.
به گفته سردار مظاهري، در اين مدت سرقت اتومبيل 19 درصد، كيف قاپي 35 درصد، سرقت مسلحانه 100 درصد و سرقت به عنف 21 درصد كاهش داشته است.
وي خاطرنشان كرد: امسال در مجموع پنج هزار و 585 متخلف در زمينه هاي مختلف دستگير شده اند كه پنج هزار و 195 نفر از اين تعداد، معادل 93 درصد از دستگير شدگان، مرد و مابقي زن هستند و 163 نفر معادل 3 درصد از دستگير شدگان تحصيلات عالي دارند و 657 نفر معادل 12 درصد بيسواد هستند.
سردار مظاهري در باره اقدامات انجام شده در پليس فتا گفت: دراين مدت 195 پرونده تخلف در پليس فتا تشكيل شده كه 163 مورد معادل 83.59 درصد از پرونده ها منجر به كشف شده است.
فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: برداشت هاي اينترنتي، كلاهبرداري هاي رايانه اي، مشكلات اخلاقي و هتك حيثيت موضوع بيشتر پرونده هاي پليس فتا است و در اين زمينه 53 نفر مرد و 17 نفر زن دستگير شده اند.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها