۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82962722
T T
۰ نفر
50 كارگاه مهارت آموزی ویژه زندانیان در اصفهان دایر است

اصفهان - ایرنا - مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان گفت: 50 كارگاه مهارت آموزی ایجاد فرصت حرفه آموزی، اشتغال و درآمد زایی برای مددجویان زندانهای استان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی محمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از كارگاه های مهارت آموزی مددجویان زندان مركزی اصفهان افزود: این كارگاه ها در زمینه های كشاورزی، خدماتی، دامپروری و تولید آثار هنری و صنایع دستی راه‌اندازی شده است.
وی اضافه كرد: از این تعداد، 14 كارگاه در زندان مركزی اصفهان فعال است كه یكهزار و 200 زندانی در آنها اشتغال دارند.
مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان افزود: روزانه یكهزار و 200 تن در كارگاه های زندان مركزی مشغول به فعالیت هستند و ماهانه از 30 هزار تا یك میلیون و 500 هزار تومان مزد دریافت می كنند.
وی یادآوری كرد: سال گذشته از محل تولیدات این كارگاه ها، 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به این افراد حقوق پرداخت شد و 130 میلیون تومان نیز در شب عید به خانواده های زندانیان كمك شد.
وی اضافه كرد: همچنین بخشی از درآمد حاصل از این تولیدات صرف توسعه كارگاه ها می شود كه سال گذشته بیش از یك میلیارد صرف توسعه فضا و راه اندازی مركز طب كار در زندان مركزی اصفهان شد.
محمدی با بیان اینكه هم اكنون در زندان های كشور سه هزار و 500 قلم كالا تولید می شود گفت: از این تعداد بیش از 2 هزار قلم كالا در اصفهان تولید می شود.
مدیر بنیاد تعاون زندانیان اصفهان افزود: زندان های استان اصفهان به لحاظ فراهم كردن زیرساخت های اشتغال در جایگاه اول در بین زندان های كشور قرار دارد.
وی اضافه كرد: البته حمایت مراكز دولتی و خصوصی از تولیدات زندانیان استان می تواند زمینه اشتغال بیشتر زندانیان را به همراه داشته باشد.
گروهی از خبرنگاران رسانه های جمعی و مطبوعات استان اصفهان امروز از زندان مركزی و كارگاه های مهارت آموزی زندانیان دیدن كردند.
ت/6994/7134

سرخط اخبار استان‌ها