۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82960391
T T
۰ نفر

زورآزمايي روحاني با ترامپ در قلب اروپا

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82960391
زورآزمايي روحاني با ترامپ در قلب اروپا

شيراز- ايرنا- مطبوعات شيراز روز سه شنبه در صفحه نخست خود اخبار مربوط به سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران به دو كشور اروپايي را به شكل ويژه بازتاب دادند.

به گزارش ايرنا، حسن روحاني درحالي عصر دوشنبه 11 تيرماه جاري وارد سوئيس شد كه استقبال رسمي 'الن برسه' رئيس جمهوري اين كشور در فرودگاه بين المللي زوريخ از او، حمايت تمام قد اروپا از ايران را به رخ جهان كشيد.
رئيس جمهوري در ادامه اين سفر به قاره اروپا، به كشور اتريش سفر مي كند.
** زورآزمايي روحاني با ترامپ در قلب اروپا
روزنامه خبرجنوب قديمي ترين نشريه در حال انتشار شيراز سه شنبه تيتر نخست شماره 10838 خود را به اين سفر اختصاص داد.
اين روزنامه ، تيتر 'زورآزمايي روحاني با ترامپ در قلب اروپا' را براي صفحه اول خود برگزيد و در گزارش خود به تبيين دستاوردهاي سفر رئيس جمهوري به اروپا پرداخت.
روزنامه خبرجنوب نوشت: سفر حسن روحاني به اتريش و سوئيس به علت همزماني با فشارهاي اقتصادي دونالد ترامپ پس از خروج آمريكا از برجام از اهميت خاص سياسي و ديپلماتيكي فوق العاده اي برخوردار است.
اين روزنامه افزود: ممكن است دو كشور هدف در اين سفر رئيس جمهوري از لحاظ تجاري و اقتصادي تاثير چنداني بر عرصه هاي تجاري و اقتصادي جهان و ايران نداشته باشند ادما از نظر وجهه سياسي و نفوذ در افكار عمومي اين دو كشور ابزار مهمي براي نشان دادن ابعاد خيانت ايالات متحده در دشمني با ايران و عمق شكاف ميان بروكسل و واشنگتن هستند.
روزنامه خبرجنوب افزوده است: وين محل دفتر سازمان ملل و مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي است كه مسئوليت بررسي و نظارت بر پايبندي ايران به توافق هسته اي را دارد، از سوي ديگر اين شهر همان مكاني بود كه در آن برجام ميان گروه 1+5 و ايران امضا شد.
به اعتقاد تحليلگران، دعوت اين دو كشور از رئيس جمهوري كشورمان با وجود فشارهاي تبليغي آمريكا حداقل در عرصه سياسي مي تواند تلاش هاي اروپا براي نمايش استقلال خود در حوزه هاي امنيتي و سياسي باشد.
** بقاي برجام به نفع منطقه و جهان است
روزنامه سبحان چاپ شيراز ديگر نشريه چاپ شيراز نيز سخنان رئيس جمهوري در نشست خبري قبل از سفر به دو كشور اروپايي را به عنوان تيتر نخست برگزيد.
اين روزنامه اين عبارت را از قول رئيس جمهوري با حروف درشت در صفحه نخست برجسته كرد: 'بقاي برجام به نفع منطقه و جهان است'.
اين روزنامه چاپ شيراز در شماره 4631 خود نوشت: حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز دوشنبه به دعوت رسمي روساي جمهوري سوئيس و اتريش و براي انجام ديدار و گفت و گو با رئيس و مقامات ارشد اين دو كشور، در نخستين مرحله عازم زوريخ شد.
روزنامه سبحان همچنين اين فراز از سخنان رئيس جمهوري را برجسته كرد: 'استفاده از ظرفيت هاي گسترده همكاري براي تقويت روابط با برن و وين از جمله اهداف اين سفر است'.
** مذاكره درباره آينده برجام
روزنامه عصرمردم چاپ شيراز نيز تيتر نخست شماره سه شنبه خود را به سفر رئيس جمهوري به اروپا اختصاص داد.
'روحاني: در سفر به اروپا درباره آينده برجام و توافقات با اتحاديه اروپا مذاكره مي كنيم'، اين تيتري بود كه در صفحه اول شماره 6383 روزنامه عصرمردم برجسته شد.
اين روزنامه نيز سخنان رئيس جمهوري در نشست خبري قبل از اين سفر را منتشر كرد و از قول روحاني نوشت: توافق هسته اي ميان ايران و 1+5 عمدتا به ميزباني دو كشور سوئيس و اتريش صورت گرفت و محل مذاكرات يا در سوئيس بود يا در اتريش؛ بر همين اساس هر دو كشور تلاش هاي فراواني انجام داده اند تا فضاي مناسب براي مذاكرات انجام شود. امروز كه آمريكايي ها برخلاف مقررات بين المللي از برجام خارج شده اند، ارتباط و مذكره با اروپا جايگاه خود را دارد به دليل اين كه هر پنج كشور و كل اتحاديه اروپا تلاش مي كنند برجام بدون آمريكا باقي بماند.
روزنامه نيم نگاه ديگر نشريه چاپ شيراز نيز سه شنبه سفر رئيس جمهوري به كشورهاي اروپايي را در صفحه نخست شماره 5883 خود بازتاب داد و از قول دكتر روحاني اين عبارت را برجسته كرد: اروپا با صداي بلندتري با يك جانبه گرايي آمريكا مخالفت مي كند.
روزنامه افسانه ديگر روزنامه چاپ شيراز نيز در شماره 3622 اين سخنان رئيس جمهوري را برجسته كرد: بقاي برجام به نفع منطقه و جهان است.
7375/ 2027

سرخط اخبار استان‌ها