۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82951036
T T
۰ نفر

عبدالناصر همتی سفیر ایران در چین شد

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82951036
عبدالناصر همتی سفیر ایران در چین شد

پكن - ایرنا - 'عبدالناصر همتی' بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تایید رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین منصوب شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا پیش از این 'علی اصغر خاجی' از سال 1393 تاكنون سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین بود.
'عبدالناصر همتی' دكترای اقتصاد دارد و استاد دانشگاه تهران است عضویت در كمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، مدیریت بیمه اتكایی آسیا، مدیركل خبر و معاون سیاسی صدا و سیما از جمله مناصب او در گذشته بوده است.
ریاست بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعاملی بانك سینا، مدیرعامل بانك ملی ایران و ریاست بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران از دیگر مناسب همتی پیش از انتصاب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین است.
روز گذشته نیز بنا به پیشنهاد وزیر امورخارجه و تصویب رئیس جمهوری، مرتضی رحمانی موحد به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن منصوب شده بود.
به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه، رحمانی موحد پیش از این كارشناس ارشد سیاسی و مشاور وزیر امور خارجه بود.
وی در دولت یازدهم (چهار سال اول دولت حسن روحانی) معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و در مدت تصدی این مسئولیت مهم تلاش های زیادی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی كشور بویژه در عرصه بین المللی بعمل آورد. در این دوره جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در فهرست 50 كشور اول دنیا در جذب گردشگران خارجی قرار گرفت.
رحمانی موحد كه دارای كارشناسی ارشد حقوق بین الملل است به جای رضا نظرآهاری راهی توكیو می شود كه از سال 1391 سفیر كشورمان در آن كشور بود.
از دیگر سوابق كاری وی می توان به معاونت مركز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند، سر كنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، رئیس اداره دوم كشورهای مشترك المنافع، ریاست دبیرخانه سازمان همكاری شانگهای در وزارت امور خارجه و همچنین ریاست دبیرخانه همكاری های اقتصادی سه جانبه اشاره كرد.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان