۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82948904
T T
۰ نفر

76 واحد در نقده به چرخه توليد بازگشت

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82948904
76 واحد در نقده به چرخه توليد بازگشت

اروميه- ايرنا- رييس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: 76 واحد توليدي، صنعتي و معدني راكد و نيمه تمام اين شهرستان در سال جاري فعاليت خود را از سر گرفت و به چرخه توليد بازگشت.

قربان انوشه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 181 ميليارد و 700 ميليون ريال تسهيلات بانكي از ابتداي سال جاري تا كنون به اين تعداد واحد توليدي پرداخت شده است.
وي ادامه داد: اين تسهيلات از محل اعتبارات اشتغال در بخش هاي روستايي، فراگير و مشاغل خانگي با هدف خريد ماشين آلات، تامين سرمايه در گردش و خريد مواد اوليه در اختيار واحدهاي توليدي، صنعتي و كشاورزي، حمايت از توليدات داخلي، ايجاد اشتغال پايدار و راه اندازي مجدد طرح هاي راكد و نيمه تمام پرداخت شده است.
وي بيان كرد: با راه اندازي اين طرح ها براي 900 نفر به صورت مستقيم و براي سه هزار نفر به صورت غير مستقيم اشتغال ايجاد شده است.
انوشه ادامه داد: حمايت از توليد داخلي و اشتغال پايدار از مهمترين برنامه هاي اين سازمان در راستاي حمايت از واحدهاي توليدي شهرستان نقده است.
به گزارش ايرنا، شهرستان نقده 107 واحد توليدي و صنعتي دارد كه از اين تعداد 60 واحد فعال، 27 واحد نيمه فعال - فصلي و 20 واحد راكد است.
شهرستان 125 هزار نفري نقده يكي از شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي بوده و در فاصله حدود 80 كيلومتري جنوب ‌شرق اروميه واقع شده ‌است.
8135/2093

سرخط اخبار استان‌ها