۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82945659
T T
۰ نفر

بازار خريد و فروش خودروي زنجان آغاز به كار كرد

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82945659
بازار خريد و فروش خودروي زنجان آغاز به كار كرد

زنجان - ايرنا - شهردار زنجان گفت: بازار خريد و فروش خودروي اين شهر براي ساماندهي فروشگاه هاي خودرو و دسترسي آسان شهروندان، آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا، مسيح الله معصومي روز دوشنبه در مراسم بهره برداري از مركز خريد و فروش خودرو و پاركينگ ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين زنجان افزود: پروژه بازار خودرو از نظر وسعت و اعتبار صرف شده، بزرگي چنداني ندارد اما تاثير معنوي و ماهوي بسياري در ظاهر و زيبايي شهر دارد.
وي يادآورشد: بايد پذيرفت كه در زندگي كنوني، خودرو نقش مهمي دارد و از همين رو برخي مسئولان همه شهر را فداي خودرو مي كنند و برخي ديگر خواستار حذف كامل آن هستند.
معصومي اظهار كرد: بايد جانب اعتدال را نگاه داشت و متوجه بود كه زندگي كنوني شهري نيازمند خودرو بوده و در زندگي شهروندان نقش مهمي دارد.
شهردار زنجان با بيان اينكه پروژه هاي عمراني با سرعت قابل قبولي در دست اجرا هستند، از پيشرفت متوسط 50 درصدي تمام چهار پاركينگ در دست اجراي شهر خبر داد.
وي خاطرنشان كرد: در كنار اقداماتي كه براي ساماندهي خودروها در سطح شهر انجام مي شود، بحث هايي همچون راه اندازي پياده راه هم بايد در دستور كار قرار داشته باشد.
معصومي تاكيد كرد: لازم است در هسته مركزي شهر كه شهروندان نياز به آرامش بيشتري دارند، حضور خودرو محدود و تردد عابر روانتر و آسانتر شود.
شهردار زنجان گفت: هم اكنون برخي از خيابان هاي شهر هستند كه در سيطره خودروها و نمايشگاه هاي خودرو هستند و آسايش را از ساكنان سلب كرده اند.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر افرادي كه قصد خريد و فروش خودرو را دارند، به نقاط و مراكز مختلف بايد مراجعه و انرژي بسياري صرف كنند.
معصومي ادامه داد: يكي از الزام هاي شهري ساماندهي مشاغل مزاحم است و به حتم ساماندهي نمايشگاه هاي خودرو هم از اين قاعده مستثني نيست.
شهردار زنجان گفت: بازار خريد و فروش خودرو در كنار آنكه فروشگاه هاي خودروي داخل شهر را ساماندهي مي كند، بهترين مركز براي انتخاب و خريد خودروي مورد نظر شهروندان به شمار مي آيد.
وي اضافه كرد: شهرداري قصد دارد بدون آنكه جلوي رشد و توسعه اقتصادي شهر را بگيرد، مزاحمت هايي كه برخي صنوف ايجاد مي كنند را برطرف سازد و اين بازارهاي محلي اقدام مناسبي در همين زمينه هستند.
معصومي به حضور دست فروشان در سطح خيابان ها اشاره كرد و افزود: نياز مالي دست فروشان، توجيهي براي ايجاد مزاحمت به ساير شهروندان نيست از همين رو با همكاري نيروي انتظامي و دادستاني آنها به زودي ساماندهي خواهند شد.
شهردار زنجان گفت: زمين بازار خريد و فروش خودرو در مرحله نخست سه هكتار است و در مرحله بعد مجموعه نمايشگاهي براي استقرار نمايشگاه هاي خودرو احداث مي شود كه مساحت اين فضا را به هفت هكتار مي رساند.
وي به بهره برداري از نرم افزار طراحي شده سازمان فاواي شهرداري براي خريد و فروش اينترنتي خودرو اشاره كرد و از بهره برداري از پاركينگ خودروهاي سنگين و نيمه سنگين در 2 نقطه از شهر خبر داد.
بازار خريد و فروش خودرو در سايت كارگاهي و در كنار پاركينگ سابق اتوبوسراني شهرداري احداث شد.
در مرحله نخست در اين بازار، امكانات اوليه از جمله اتاق هاي مديريت، كارشناسان فني، كارشناسان بدنه، اصالت خودرو، كارشناس معاملات، بوفه، نمازخانه، سرويس بهداشتي، سالن معاينه فني و سالن معاينه بدني ايجاد شده است.
3001/6085

سرخط اخبار استان‌ها