۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82940622
T T
۰ نفر

100 خانه ورزش روستايي خراسان جنوبي تجهيز مي شود

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82940622
100 خانه ورزش روستايي خراسان جنوبي تجهيز مي شود

بيرجند- ايرنا- رئيس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي خراسان جنوبي گفت: 100 خانه ورزش روستايي استان در سال جاري براي كاهش آسيب هاي اجتماعي در مناطق كمتر توسعه يافته تجهيز مي شود.

محمد شفيعي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد 70 خانه ورزش روستايي توسط هيات روستايي و بازي هاي بومي و محلي و 30 خانه ورزش با همكاري اداره كل ورزش و جوانان استان تجهيز مي شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه تاكنون 200 خانه ورزش روستايي در استان در سنوات گذشته راه اندازي شده است در مابقي روستاها بر اساس جمعيت فعال روستا و نداشتن امكانات ورزشي اين روستاها انتخاب شده اند.
رئيس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي خراسان جنوبي اظهار داشت: در مجموع سال جاري تعداد خانه هاي ورزش روستايي استان به 300 خانه افزايش مي يابد.
شفيعي با بيان اينكه تجهيزات اين خانه هاي ورزش شامل ميزهاي پينگ پنگ ،شطرنج، فوتبال و تخته دارت و تشك تاتامي است افزود: با توجه با تعامل و همكاري كه با بخشداري ها و دهياري هاي استان انجام شده ، تجهيزات توسط آنها تامين شده است.
به گفته وي، در بحث شور و نشاط اجتماعي با همكاري وزرات كشور، وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي تلاش مي شود در يك ماه آينده خانه هاي ورزش روستايي تجهيز شوند.
وي يادآور شد: از آنجايي كه در خراسان جنوبي حدود 40 درصد جمعيت آن در بيش از يك هزار 700 روستاي داراي سكنه ساكن هستند لذا توجه به اين قشر بخصوص ايجاد زيرساخت هاي ورزشي براي آنان اهميت ويژه اي دارد.
وي افزود: در پنج ماه گذشته با توجه به ابلاغ 27 صدم درصد از محل ماليات بر ارزش افزوده و واريز اعتبار مربوطه به حساب هيات روستايي و بازي هاي بومي و محلي استان توسط فدراسيون، بحث خريد و تجهيز خانه هاي ورزش روستايي پيگيري شده است.
شفيعي گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل مربوطه از فدراسيون بحث برگزاري مناقصه تجهيزات توسط فروشندگان استاني برگزار شده است و بعد از تاييد مكان توسط هيات استان تجهيزات مورد نظر توزيع خواهد شد.
9866* 6054

سرخط اخبار استان‌ها