۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82939988
T T
۰ نفر
برگزیدگان مسابقه قرآنی مفازا پایان ماه رمضان معرفی می شوند

تهران- ایرنا- یازدهمین دوره مسابقه بین المللی «ان للمتقین مفازا» از شبكه جهانی الكوثر با حضور شركت كنندگان از 20 كشور جهان در حال برگزاری است تا آخرین روز ماه مبارك رمضان مرحله نهایی این مسابقات رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مدیر تولید و امور هنری شبكه جهانی الكوثر روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: مسابقه قرآنی مفازا به صورت ترتیل همراه با رعایت قوانین تجوید از ابتدای ماه مبارك رمضان در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی آغاز شد كه اكنون در حال برگزاری مرحله نیمه نهایی هستیم.
سید محمد حسینی گفت: 450 شركت كننده از 50 كشور جهان در این مسابقه شركت كردند كه 10 نفر از آنان بانوان بوده اند و از این تعداد 120 نفر وارد مسابقه و 24 نفر وارد مرحله نیمه نهایی شده اند و از این تعداد پنج نفر به مرحله نهایی صعود خواهند كرد.
وی به راه اندازی سایت مفازا به نشانی www.mafazatv.com نیز اشاره كرد و افزود: آشنایی با داوران دوره های مختلف مسابقه و اطلاع از قوانین داوران از جمله امكانات این سایت است.
حسینی گفت: داوران از 5 كشور اسلامی ایران، مصر، سوریه، عراق و لبنان در مراحل مختلف این مسابقه را داوری می كنند.
وی با اشاره به ویژگی های دوره جدید این مسابقه در رمضان امسال ادامه داد: تصویری شدن مسابقه از طریق نرم افزار «اسكایپ» و خروج از حالت تلفنی، ارائه جمع امتیازات شركت كنندگان به صورت لحظه ای و آنلاین از طریق نرم افزار تعبیه شده در سایت كه قبلا به شیوه دستی صورت می گرفت، از جمله این شاخصه هاست.
مدیر تولید و امور هنری شبكه جهانی الكوثر گفت: همچنین برای نخستین بار در این مسابقه رتبه بندی در نظر گرفته شده و متسابقین می توانند در همان لحظه حضور، رتبه خود را ببینند و از سوی دیگر امكان رای دادن مردم به شركت كنندگان با عنوان «بهترین قاری از نگاه مخاطبان» برای اولین بار از طریق سایت فراهم شده است.
حسینی افزود: این مسابقه به دلیل پوشش بیشترین نقاط جغرافیایی جهان، هر شب از ساعت 11:30 تا 1 بامداد پخش از شبكه جهانی الكوثر پخش می شود.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال كشورهای مختلف جهان از مسابقه و با هدف هم افزایی جهان اسلام درصدد ادامه این برنامه با عنوان «نور الهدی» بعد از ماه مبارك رمضان نیز هستیم.

**برگزاری مفازای كودكان و نوجوانان بعد از رمضان
مدیر تولید و امور هنری شبكه جهانی الكوثر همچنین با اشاره به ظرفیت مسابقه مفازا گفت: درصدد توسعه این مسابقه هستیم كه برگزاری مفازای كودكان و نوجوانان بعد از ماه مبارك رمضان در این راستا خواهد بود.
حسینی افزود: مفازای كودكان در مرحله فراخوان و ثبت نام است و رویكرد این مسابقات تقلید از قاریان برجسته جهان اسلام است كه در جریان آن كودكان و نوجوانان علاقه مند به شركت در مسابقه می توانند فرازهای ارائه شده در سایت را به صورت ویدئوهای ضبط شده با صوت خود ارسال كنند.

**راه اندازی شبكه اینترنتی كودك و نوجوان
به گفته حسینی راه اندازی این شبكه با عنوان «یاسین تی وی» از طرح های دیگر شبكه الكوثر است كه در آینده نزدیك در صورت تامین بودجه و تصویب ساختار صورت خواهد گرفت.
وی توضیح داد: شبكه اینترنتی كودك و نوجوان، اولین شبكه تخصصی جهان اسلام ویژه كودك و نوجوان است كه مراحل تولید و دپوی تولیدات و طراحی فضای شبكه در حال انجام و تا یك ماه آینده آماده راه اندازی می شود.
فراهنگ**3009**1055
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ