۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۹
کد خبرنگار: 1121
کد خبر: 85476065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان فارس میزبان سومین جشنواره میراث‌فرهنگی می‌شود

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۹
کد خبر: 85476065
استان فارس میزبان سومین جشنواره میراث‌فرهنگی می‌شود

تهران - ایرنا - قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: استان فارس به‌عنوان میزبان برگزاری سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی انتخاب شده و این جشنواره پاییز امسال به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

به‌گزارش ایرنا علی دارابی عصر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در دومین جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی که با حضور محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان، اعضای شورای سیاستگذاری و تعدادی از مدیران وزارتخانه در سالن فجر برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شعار «ایران ما، میراث‌ ما» به‌عنوان شعار سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: برای این که لوازم یک جشنواره بین‌المللی را فراهم کنیم، نیازمند برنامه‌ریزی‌های مهمی است اما با توجه به این که جشنواره سوم را در فارس برگزار می‌کنیم، این استان دارای ظرفیت‌های لازم و جهانی برای این منظور است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با اشاره به حضور ۳۰ هزار نفری گردشگران در مراسم تحویل سال در حافظیه و همچنین ۱۰ هزار نفری در تخت جمشید ادامه داد: روح حاکم بر فراخوان سومین دوره جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، ادبی و مذهبی استان فارس در آن برجسته باشد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: به مناسبت برگزاری سومین دوره جشنواره در فارس، نمایشگاه آثار کمتر دیده شده موزه ملی ایران و همچنین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شیراز برگزار می‌شود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری قبلا گفته‌ بودند که استان فارس از طریق گردشگری می‌تواند خود را اداره کند و اگر قرار است این صحبت رهبر انقلاب تحقق یابد، باید از ظرفیت‌های میراثی، تاریخی و تمدنی برای معرفی هرچه بهتر این استان استفاده کرد.

وی افزود: آثار تاریخی بسیار ارزشمندی در استان فارس وجود دارد که توجه به آن‌ها برای مردم داخل و خارج کشور دارای اهمیت است.

استان فارس میزبان سومین جشنواره میراث‌فرهنگی می‌شود

استاندار فارس تصریح کرد: ما در استان فارس برای میزبانی از سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به صورت بین‌المللی، آمادگی کامل داریم و معتقدیم این رویداد می‌تواند باعث ایجاد نشاط در جامعه شود.

در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری و برگزاری سومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به امضای علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و محمدهادی ایمانیه استاندار فارس رسید.

علیرضا تابش دبیر جشنواره، سعید اوحدی مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رسول صدرعاملی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، احمدرضا درویش فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما، مهدی فرجی مدیر اسبق شبکه یک سیما و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، جواد قارایی مستندساز و کارگردان، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی، حسن میثمی مدیرکل روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدمصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، یونس شکرخواه استاد ارتباطات و روزنامه‌نگاری، مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، فریدون فعالی مشاور معاون میراث‌فرهنگی، جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران و فاطمه داوری مدیرکل حفظ، احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی، حسن سیادتیان رئیس جامعه هتلداران فارس، شهرام گیل آبادی استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر، سیدعباس فاطمی دبیر جشنواره دوره اول، سیدحمیدرضا حسینی مشاور رئیس مرکز موسیقی و سرود صداوسیما و محمدباقر کشفی رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس از حاضران در این نشست بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha