۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82930010
T T
۰ نفر
آبرساني اضطراري به چهار روستاي سيل زده كردستان آغاز شد

سنندج - ايرنا - پس از وقوع سيل شب گذشته در چند روستاي تابعه 2 شهرستان بيجار و ديواندره در استان كردستان و آسيب به خطوط انتقال آب شرب چهار روستا، آبرساني اضطراري به اين روستاها آغاز شده است.

مديرعامل شركت آبفار كردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين شركت بلافاصله كارشناساني را براي برآورد خسارت ها و آزمايش كدورت آب به روستاهاي سيل زده اعزام كرد و مشخص شد چهار روستا نياز به آبرساني اضطراري دارند.
صالح مفاخري با اشاره به اينكه اين روستاها در ديواندره و بيجار هستند، اظهار داشت: شبكه آبرساني روستاهاي بابارار، گادمه گتر و مرادقلي در ديواندره و و روستاي خوش مقام بر اثر سيل دچار خسارت شده كه چهار تانكر به صورت مداوم آبرساني به اين روستاها را تا زمان رفع مشكل انجام مي دهند.
وي با بيان اينكه در روستاي خوش مقام بيجار آب معدني هم ميان اهالي توزيع شده است، اضافه كرد: بلافاصله آبرساني به وسيله تانكر به اين روستاها آغاز شد و اين عمليات تا زمان ترميم خطوط انتقال ادامه خواهد داشت.
مديرعامل شركت آبفار كردستان يادآور شد: شستشوي مخزن آب روستاي خوش مقام بيجار هم در حال انجام است تا بلافاصله بعد از ترميم خطوط، آب شرب قابل استفاده شود.
وقوع سيل و جاري شدن سيلاب در شامگاه سه شنبه به 9 روستا در 2 شهرستان بيجار و ديواندره در استان كردستان خسارت زد.
طبق پيش بيني هواشناسي اوج فعاليت سامانه بارشي امروز است و رعايت جوانب احتياط توسط همه مردم از جمله در مناطق روستايي ضروري است.
استان كردستان 1697 روستاي داراي سكنه و 187 روستاي فاقد سكنه دارد كه در مجموع يك هزار روستا زير پوشش خدمات آبفار استان قرار دارند.
براساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1395 از كل جمعيت يك ميليون و 603 هزار و 11 نفري كردستان، 468 هزار و 778 نفر در روستاها ساكن هستند.
6108/9102

سرخط اخبار استان‌ها