۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82923801
T T
۰ نفر
سند وضعيت زنان و خانواده در آذربايجان شرقي تدوين مي شود

تبريز- ايرنا - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي از تدوين سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده در استان خبر داد.

رقيه صادق‌زاده روز چهارشنبه در جلسه هماهنگي و هم‌انديشي تدوين سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده استان، گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ منعقده بين استانداري و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري مقرر شده در راستاي پرداختن به مسأله تحكيم خانواده از طريق ظرفيت‌سازي، ارتقاي تاب‌آوري فردي و اجتماعي و تقويت زيرساخت‌هاي اقتصادي و اجتماعي خانواده اين سند تهيه شود.
وي گفت: در تهيه اين سند از اسناد فرادستي با تأكيد بر رصد شاخص‌هاي موثر بر وضعيت زنان و خانواده و توجه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندي جامعه از سرمايه انساني آنها در فرايند توسعه پايدار و متوازن استفاده خواهد شد.
صادق زاده افزود: برنامه‌ريزي مشاركتي و استفاده از دانش، تجربه و مهارت‌هاي موجود در لايه‌هاي مختلف از جمله رويكردهاي تدوين اين سند خواهد بود.
صادق‌زاده همچنين گفت: در تدوين سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده از سند چشم‌انداز توسعه، سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري، سند آمايش سرزمين و ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه كشور به منظور تلاش براي احقاق حقوق همه مردم، تحقق عدالت جنسيتي و توسعه ظرفيت‌هاي ملي استفاده خواهد شد.
وي گفت: شناسايي وضع موجود زنان و خانواده در استان‌ها بر مبناي اطلاعات پايه مستند، ارزيابي وضع موجود براساس مقايسه داده‌ها با ميانگين كشوري با لحاظ تفكيك جنسيتي تا حد ممكن و فهرست‌بندي مشكلات و فرصت‌هاي مهم از اهداف تدوين اين سند است.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه در تدوين سند مذكور از ظرفيت‌هاي علمي و دانشگاهي به ويژه اساتيد جامعه‌شناسي، سياست‌گذاران، برنامه‌ريزان و سازمان‌هاي مردم‌نهاد استفاده خواهد شد، افزود: اداره كل امور بانوان و خانواده، بر فرايند برنامه‌ريزي و تدوين سند نظارت دقيق خواهد داشت.
6120/6183

سرخط اخبار استان‌ها