۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82919840
T T
۰ نفر

15درصد آراي قضايي البرز در مرحله تجديدنظر نقض مي‌شود

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82919840
15درصد آراي قضايي البرز در مرحله تجديدنظر نقض مي‌شود

كرج-ايرنا- رييس كل دادگستري البرز گفت كه نتيجه آموزش‌هاي قضايي موجب افزايش دقت در رسيدگي‌ ها شده تا جايي كه اكنون تنها 15 درصد آراي صادره قضات استان در مرحله تجديدنظر يا بالاتر نقض مي‌شوند.

به گزارش ايرنا، احمد فاضليان روز شنبه در آيين توجيهي اساتيد دعوت شده در معاونت منابع انساني دادگستري البرز، افزود: مهترين علل اطاله دادرسي ضعف دانش قضايي است، اگر قاضي به دليل داشتن تجربه و دانش كافي، مسير صحيح را به موقع تشخيص دهد در صدور راي تعلل نخواهد كرد.
وي مهمترين ركن براي ارتقاي يك سازمان را نيروي انساني داراي دانش و تخصص كافي عنوان كرد و اظهار داشت: اين موضوع در زمينه مباحث قضايي اهميت دوچندان پيدا مي‌كند، چرا كه در اين حوزه با مسائل پيچيده روبه‌رو هستيم كه درك مسئله و صدور راي بايد توام با دانش كافي و به‌روز باشد.
فاضليان تغييرات اساسي و چندين باره درساختار قضايي و قوانين كشور را ناخوشايند توصيف كرد وگفت: در 4 دهه اخير بارها شاهد تغيير در ساختار سيستم قضايي كشور بوديم، تا اينكه پس از آزمون و خطا به ساختار فعلي رسيده‌ايم كه فعاليت با اين سطح از تغييرات نيز نيازمند دانش‌اندوزي مداوم كاركنان است.
وي ادامه داد: بايد تدابيري اتخاذ شود تا به جاي تغييرات اساسي در قوانين، قانون‌هاي فعلي پس از رفع ايرادها و نواقص اصلاح شوند و دوباره در فرآيند آزمايش قوانين جديد قرار نگيريم.
فاضليان گفت: در كشورهاي پيشرفته تغييرات در شكل قوانين به سختي انجام مي‌شود، ولي در كشور ما اينگونه نيست و شاهد هستيم كه به يكباره كل يك قانون و بالطبع تمام مواد آن تغيير مي‌كند.
رئيس كل دادگستري البرز با اشاره به ابلاغ قوانين آيين دادرسي و كيفري جديد در سال‌هاي اخير بر لزوم برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي آشنايي قضات با اين قوانين تاكيد و گفت: سرعت در تغيير قوانين مي‌تواند به افزايش خطا در صدور آراي قضايي منجر شود.
7414/1535

سرخط اخبار استان‌ها