۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۱۵
کد خبر: 82919371
T T
۰ نفر
رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می فهمد

آنكاراـ ایرناـ تمل كاراملا اوغلو رهبر حزب اسلامگرای سعادت تركیه گفت: رژیم صهیونیستی فقط زبان زور و تحریم را می فهمد و به همین دلیل تنها محكوم كردن جنایات آنها چاره كار نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا، كاراملا اوغلو در مصاحبه با خبرنگاران اظهار كرد: انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به بیت المقدس از سوی كشورهای جهان پذیرفته نشده است چرا كه این اقدام منطقه را به آتش خواهد كشید.
وی بیان كرد: محكوم كردن رفتار رژیم صهیونیستی و اقداماتی شبیه آن نمی تواند موجب وحشت آنها و توقف جنایات علیه فلسطینی ها شود چرا كه مقامات تل آویو فقط زبان زور و فشار را درك می كنند و به همین دلیل قاطعانه معتقدیم كه تمامی كشورها و در راس آن جهان اسلام باید مقاومتی متفاوت از گذشته علیه رژیم صهیونیستی نشان دهند.
وی تاكید كرد: متاسفانه تاكنون كشورها فقط به محكوم كردن رژیم غاصب صهیونیستی اكتفا كرده اند اما امیدواریم كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی كه امروز جمعه به دعوت تركیه در استانبول تشكیل جلسه داده اند، با تصمیمی قاطع علیه رژیم صهیونیستی تحریم هایی را وضع كنند.
نشست فوق العاده سازمان همكاری اسلامی برای بررسی آخرین تحولات در فلسطین، محكومیت جنایات صهیونیست ها در نوار غزه و انتقال سفارت آمریكا به قدس امروز با حضور مقامات بیش از 40 كشور در استانبول در حال برگزاری است.
در این نشست 13 كشور در سطح رئیس جمهوری، 2 كشور در سطح معاون رئیس جمهوری، سه كشور در سطح معاون نخست وزیر، 12 كشور در سطح وزیر امور خارجه و همچنین دیپلمات هایی از 11 كشور شركت می كنند.
سران كشورهای ایران، افغانستان، اردن، سودان، گینه، گینه بیسائو، قطر، كویت، موریتانی، بخش ترك نشین قبرس در این نشست حضور یافته اند.
این نشست به دعوت رییس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه تركیه و به میزبانی این كشور به مدت دو روز و در سه سطح كارشناسان ارشد، وزرای امور خارجه و سران كشورهای اسلامی برگزار می شود.
دیروز نشست كارشناسان ارشد این اجلاس در هتل هیلتون استانبول برگزار شد و نمایندگان كشورهای اسلامی پیش نویس بیانیه نشست را برای جلسه وزرای امور خارجه و سران كه قرار است امروز ظهر و عصر برگزار شود، تدوین كردند.
نشست وزرای امور خارجه كشورهای اسلامی در هتل هیلتون استانبول برگزار شد و نشست سران سازمان همكاری اسلامی برای محكومیت جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه و انتقال سفارت آمریكا به قدس نیز در محل سالن كنگره مركزی استانبول در حال برگزاری است.
تركیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان همكاری اسلامی سران و وزرای امور خارجه كشورهای اسلامی را به منظور بررسی وضعیت سرزمین های اشغالی فلسطین برای نشست فوق العاده این سازمان در استانبول دعوت كرده است.
چهار روز پیش در اقدامی تحریك آمیز طی مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جان سالیوان معاون وزیر خارجه، استیون منوچین وزیر خزانه داری و جرارد كوشنر مشاور رئیس جمهوری و چهار سناتور جمهوری خواه آمریكایی، سفارت آمریكا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در پیام تصویری به این مراسم كه در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام كرد كه موقعیت كنونی قدس، مسجد الاقصی و اماكن مقدس حفظ خواهد شد.
همچنین چهار روز پیش همزمان با هفتادمین سالگرد روز نكبت، دهها هزار فلسطینی در تظاهرات 'میلیونی بازگشت' علیه انتقال سفارت آمریكا به قدس شركت كردند كه با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی 62 نفر از آنها به شهادت رسیدند و بیش از سه هزار نفر از آنها نیز زخمی شدند.
پارسال نیز در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برای انتقال سفارت این كشور به قدس، نشست فوق العاده سازمان همكاری اسلامی در استانبول برگزار شده و قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین اعلام و از همه كشورها خواسته شد كه قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین به رسمیت بشناسند.
خاورم/1905

سرخط اخبار جهان