۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82915379
T T
۰ نفر
هرگز از توان دفاعی و موشكی خود عقب نشینی نمی كنیم

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: دشمن با فشار می خواهد ایران از توان دفاعی و موشكی خود عقب نشینی كند. اما مسلماً جمهوری اسلامی چنین كاری نخواهد كرد و این تحمیل را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا، از اداره كل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی، افزود: ایران تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راه خود را یافته و با امید به آینده و استفاده از امكانات مادی و معنوی مشكلات را پشت سر خواهد گذاشت.

* آمریكا نشان داد غیر قابل اعتماد و عهدشكن است
رئیس قوه قضاییه، بهترین رویكرد برای مواجهه با خروج آمریكا از برجام را توجه به استعدادهای داخلی كشور و اعتماد به مردم دانست و تاكید كرد: بزرگترین تجربه تاریخی كه از این اقدام آمریكا به دست آمد، باور قطعی به غیرقابل اعتماد بودن و عهد شكنی دولت آمریكا بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریكا مبنی بر خروج از برجام تصریح كرد: گرچه این اقدام با شایعات و تبلیغات قبلی قابل پیش بینی بود اما یك تجربه تاریخی مهم بر تجربیات چهل ساله ملت بزرگ ایران كه همواره مورد تعدی و ظلم آمریكا بوده است، افزود.
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: تحریم ها، جنگ تحمیلی كه وجهه ای از جنایات آمریكا بود و همچنین اقدامات آمریكا پس از جنگ برای مردم ما كاملاً آشناست اما اقدام اخیر تجربه بزرگی بود كه نشان داد آمریكایی ها غیرقابل اعتماد، غدار و عهدشكن هستند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاكیدات مكرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریكا در جلسات گوناگون، تصریح كرد: مسئولان مربوطه تلاش كردند اما به هرحال آمریكا نشان داد كه اهل وفای به عهد نیست و هرگونه كه منافعش اقتضا كند عمل می كند و در این مسیر از جنگ و كشتار نیز ابایی ندارد.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به ایجاد گروه های تروریستی نظیر داعش از سوی آمریكا به اذعان رئیس جمهور فعلی آمریكا در جریان رقابت های انتخاباتی، اظهار داشت: اخیراً مستندی درباره نحوه دخالت آمریكا در افغانستان پخش شد كه خانم كلینتون در آن اذعان می كرد طالبان را با هزینه زیادی علیه حكومت شوروی تجهیز كردند و موجب فروپاشی شوروی شدند.
رئیس قوه قضاییه گفت: آمریكا در دنیا جنگ های بسیاری به راه انداخته و انسان های زیادی را به خاك و خون كشیده است. رئیس جمهور آمریكا كه فردی كاسب كار و به اصطلاح خودشان شومن است امروز صراحتاً می گوید كشورهای عربی را باید بدوشیم و تعابیر آنان نشان می دهد كه هیچ اهمیتی برای جان انسان ها قائل نیستند.

* شگرد آمریكا و اروپا، القای دوگانگی میان مردم و مسئولان است
رئیس قوه قضاییه افزود: آمریكا امروز آشكارا برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی تلاش می كند و در مقابل آنها باید بصیر و هوشیار باشیم. شگرد آمریكا و اروپا ایجاد دوگانگی و القا آن میان مردم و مسئولان است در حالیكه هر فرد علاقمند و دلسوزی می داند كه باید در مقابل این فریب ایستاد.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به رفتار غرب با ایران تصریح كرد: منطقی تر و عقلانی تر از روش جمهوری اسلامی نمی توانند پیدا كنند. ما برای اثبات حقانیت خود و رد ادعاهای واهی آنها برخی عقب نشینی ها را پذیرفتیم و برخی التزامات را با اینكه در چارچوب NPT نبود قبول كردیم. پیش از همه این تلاشها فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تحریم سلاح هسته ای بود اما آمریكا نشان داد كه به دنبال چیز دیگری است و با اصل نظام و اقتدار این ملت مشكل دارد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینكه امروز ایران بعد از چهل سال مقتدرتر از هر زمان دیگری در منطقه و جهان نقش آفرینی می كند، تاكید كرد: جمهوری اسلامی در مقابل این موضع خصمانه باید به اقتدار درونی خود بپردازد و مسئولان باید با صداقت و اعتماد به مردم برای حل جهادگونه مشكلات، استعدادهای درونی را به كار بگیرند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با تبریك نتایج انتخابات لبنان به مردم و جریان مقاومت اظهار كرد: آمریكا و اذناب آن هزینه های زیادی كردند كه مردم لبنان را از خط مقاومت جدا كنند اما نتایج انتخابات این كشور نشان داد كه مردم لبنان به مرتبه ای از رشد سیاسی و آگاهی و بصیرت دست یافته اند كه دوست و دشمن را از هم باز می شناسند.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به انتخابات عراق نیز گفت: انتخابات در این كشور نیز در آرامش برگزار شد و امیدواریم نتیجه آن برای مردم عراق موجب پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر شود.

*مردم و مسئولان در ماه رمضان به محرومان توجه بیشتری داشته باشند
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر لزوم شفقت بر خلق خدا در این ماه از سوی مسئولان و آحاد مردم، تصریح كرد: خصوصاً نسبت به محرومان باید این جهات را رعایت كنیم. مسئولان، مایحتاج ضروری مردم را در این ماه تأمین و اصناف و بازاریان نیز رعایت حال مردم را بكنند. گاهی شایعاتی مبنی بر وجود برخی گرانی ها شنیده می شود. دولت و سازمانهای نظارتی برای جلوگیری از این امر تلاش می كنند و لازم است كه همه در این ماه قبل از الزام قانونی رعایت حال یكدیگر را بنمایند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینكه اخلاق، انصاف، دیانت و شفقت بر خلق بهترین وسیله برای جلب نظر حق تعالی است، اظهار كرد: ادب حضور در محضر حق تعالی و ماه مبارك رمضان نیز اقتضائاتی دارد كه اگر كسی از آن غفلت كرد باید تذكر داده شود. البته این امر چیزی از وظایف دستگاه های ذیربط از جمله دستگاه قضایی نمی كاهد و اگر كسی بعد از تذكر بخواهد حرمت ماه رمضان را نادیده بگیرد مستوجب برخورد قانونی و اقدامات مقتضی است.
آیت الله آملی لاریجانی در عین حال یادآور شد: خوشبختانه در ایام ماه مبارك رمضان، جرم و جنایات و تعدیات كاهش می یابد و دلها آماده پذیرش حق می شود اما بهرحال اگر كسی از شرع و قانون تعدی كند، پاسخ قانونی دریافت خواهد كرد.
بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی درباره دستور العمل نحوه نظارت و پیگیری حقوق عامه در دستور كار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.
اجتمام*1724*1193

سرخط اخبار جامعه