تولید ۷۰ درصد مواداولیه دارویی/اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز به ۱۱ هزار میلیارد تومان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وچهارم اردیبهشت به ارسال لایحه همکاری‌های قضایی بین‌المللی به مجلس،پیشگیری از حبس۶۰ هزار ایرانی،اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز به ۱۱هزار میلیارد تومان،زنگ خطر شیوع دیابت،حمایت از زوجین نابارور،جابه‌جایی جانوران در باغ‌ وحش‌ها بااجازه کتبی،آفرودسواری قانونمند،اعزام زائران به سرزمین وحی،جمع‌آوری ۷همت کمک‌های مردمی و تولید ۷۰درصد مواداولیه دارویی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

اعتبارات خیرین مدرسه ساز به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اعتبارات خیرین مدرسه ساز به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 حمید رضا خان محمدی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نگاه مردمی سازی و واگذاری کارها در این دولت به اوج رسیده است، یعنی از ظرفیت مردمی استفاده کنیم تا مشکلات حل شوند.

وی افزود: خیرین از جان و مال خود می‌گذارند و به ما کمک می‌کنند، جامعه خیرین مدرسه ساز به عنوان یک نهاد غیر دولتی با ۴۰۰ شعبه در این امر خیر کمک می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه داروها تولید داخل است

 رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود، گفت: داروهای ایرانی از لحاظ اثربخشی با مشابه خارجی برابری دارند و باید توجه، حمایت و سرمایه گذاری به سمت تولید داخلی بیشتر سوق داده شود.

فرامرز اختراعی در نشست خبری که در پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: ایران در منطقه به لحاظ زیرساخت‌های تهیه مواد اولیه دارویی و بسته‌بندی منحصر به فرد است و در این شرایط چرا باید داروی خارجی زیاد وارد شود.

وی با تاکید بر تقویت توان تولید داخلی، ادامه داد: تمام داروهای ژنریک مورد آزمایش قرار می‌گیرند و از لحاظ کیفیت با داروهای خارجی برند برابری می‌کنند همچنین مواد اولیه داروهای ضد سرطان در کشور تولید می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز ثبت‌نام اینترنتی ششمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری

اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام اینترنتی ششمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در قالب ۱۳ رشته ورزشی خبر داد.

به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت نام اینترنتی ششمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در قالب ۱۳ رشته ورزشی از طریق درگاه خدمات الکترونیک این صندوق به نشانی https://eservices.cspf.ir (خدمات فرهنگی و ورزشی) آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

جابه‌جایی جانوران در باغ‌ وحش‌ها باید با اجازه کتبی سازمان محیط‌زیست باشد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نامه‌ای به مدیران کل محیط‌زیست استان‌ها دستور داد که نظارت جدی و مستمری بر فعالیت باغ‌ وحش‌ها داشته باشند و هرگونه جابه‌جایی جانوران وحشی در این مراکز باید با اجازه کتبی این سازمان انجام گیرد.

علی سلاجقه در این نامه افزود: با توجه به حساسیت رسانه‌ای فعالان محیط زیست در خصوص عملکرد نامناسب باغ‌ وحش‌ها، باغ‌های پرندگان و مراکز نگهداری از حیوانات، از آنجایی که نقش معنی دار باغ‌ وحش‌ها در حفاظت و آموزش محیط زیست و شناخت اهمیت حیوانات به عنوان بخشی از تنوع زیستی در پایداری و تعادل زیست‌بوم‌ها و ترویج فرهنگ حمایت از حیوانات غیر قابل انکار بوده، در صورت عدم کارکرد صحیح، اثر معکوس آن روی عامه مردم (با تأکید بر کودکان)، غیر قابل جبران است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

زنگ خطر شیوع روزافزون دیابت/غربالگری ۷۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال کشور

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران شیوع روزافزون دیابت را یکی از نگرانی‌های متولیان سلامت در دنیا ذکر کرد و گفت:با هدف کنترل این بیماری سال گذشته از ۲۴ آبان روز جهانی دیابت برنامه ملی به مدت ۷۰ روز در سراسر کشور با عنوان کمپین دیابت اجرا شد در این کمپین ۷۴ ٪ از جمعیت بالای ۱۸ سال کشور اسکرین(غربالگری) شدند.

سینا کوثری افزود: سبک زندگی شهری، مصرف غذاهای آماده، کم تحرکی، افزایش وزن و چاقی دلایل مهم و اصلی بروز دیابت در جهان هستند و پس از پاندمی کووید ۱۹ دنیا جهش قابل توجهی در بروز دیابت را مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: نتایج این مطالعه که در کنگره اخیر متخصصین اروپا مطرح و مورد استقبال قرار گرفت نشان داد حدود ۱۱٪ از جمعیت، دیابت و حدود ۲۰٪ پیش دیابت و ۵۹٪ چاق هستند و یا اضافه وزن دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حمایت از زوجین نابارور با همکاری بیمه سلامت و موسسات درمانی روند صعودی دارد.

محمد اسماعیل کاملی در نشست جمعی از مدیران سازمان متبوع خود با مدیران مرکز درمان ناباروری ابن سینا، با اشاره به اینکه این سازمان از عقد قرار داد با موسسات درمان ناباروری برای خدمات دهی بهتر به زوجین نابارور استقبال می کند، گفت: بیمه سلامت تجاری نبوده و بلکه بیمه حمایتی است، با وجود آن که این سازمان اعتبارات خود را از دولت تامین می کند اما در تلاش است خدمات مناسبی به بیمه شدگان خود از جمله زوجین نابارور ارائه دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی/ تغییر پرداخت صدقه از فیزیکی به الکترونیکی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام جمع‌آوری هفت هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی در سال گذشته، گفت: از اوایل مهر ماه امسال و با کاهش تعداد صندوق های فلزی، به تدریج دریافت صدقات به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد.

حبیب الله آسوده در نشست خبری اظهار داشت: از مجموع هفت هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شده در سال گذشته، ۷۰۰ میلیارد تومان به صدقات باز می گردد و ۱۹۰۰ میلیارد تومان نیز شامل کمک‌های نقدی و کالایی در مناسبت های مبتنی بر نیاز بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

برای نخستین بار در دولت سیزدهم؛ آفرودسواری قانونمند شد

سازمان حفاظت محیطزیست برای اولین بار در دولت سیزدهم درصدد ساماندهی آفرودسواران برآمد از این رو با برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های مرتبط نسبت به ساماندهی آن اقدام کرد و در نهایت آیین‌نامه طبیعت‌گردی در ۱۵ اردیبهشت ماه ابلاغ شد که در بند ۱۱ آن به تدوین دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر آفرودسواری در عرصه‌های طبیعی کشور اشاره شده است.

معمولا دوست داریم در جاده ای صاف و بدون دست انداز رانندگی کنیم و با آرامش از طبیعت اطراف آن لذت ببریم، این شرایط در حالت عادی امری طبیعی است اما در این میان قشری هستند که از وجود دست انداز در زمان رانندگی لذت می برند اینکه در مسیر دشوار و پر از سنگلاخ رانندگی کنند هیجان زده می شوند، دلشان می خواهد در جاده های صعب العبور و بسیار دشوار دنده بزنند و پیش روند، مسیری که شاید برای برخی کابوس باشد؛ برای آنها لذتبخش است، اینها همان آفرودسواران یا بیراهه نوردانی اند که عاشق آدرنالین هستند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

اعزام زائران به سرزمین وحی از ۲۱ ایستگاه پروازی

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با بیان اینکه عملیات اعزام زائران به سفر معنوی زیارت خانه خدا از ۲۴ اردیبهشت ماه از ۲۱ فرودگاه بین‌المللی آغاز خواهد شد از آمادگی کامل پلیس خبر داد .

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اهمیت عملیات بزرگ حج تمتع ۱۴۰۳ و اعزام زائران خانه خدا اظهار داشت: همکارانم در پلیس فرودگاه های فرماندهی یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با برنامه ریزی های انجام شده در آمادگی کامل برای تأمین امنیت زائران در دو مرحله اعزام و بازگشت از سرزمین وحی قرار دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

ارسال لایحه همکاری‌های قضایی بین‌المللی به مجلس پس از ۱۰ سال وقفه

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع کنوانسیون مبارزه با فساد از ارسال لایحه همکاری‌های قضایی بین‌المللی به مجلس پس از ۱۰ سال وقفه خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه، فضای بین‌المللی برای مجرمان فراری ناامن خواهد شد و بی‌کیفرمانی این مجرمان حداقل در ۴۰ کشور پایان خواهد یافت.

سید علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره لایحه همکاری‌های قضایی بین‌المللی که حدود ۱۰ سال در دولت‌های پیشین متوقف شده بود، افزود: این لایحه مهم در دولت سیزدهم پیگیری شد و در این زمینه مشکلاتی وجود داشت که در دولت به جمع‌بندی رسید و در نهایت لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

وی ادامه داد: براساس این لایحه، مقرر شده است در همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف به‌ویژه در زمینه مبارزه با فساد، تفاوت‌های نظام حقوقی تعدیل شود تا بتوانیم همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه را تقویت کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

پیشگیری از حبس ۶۰ هزار ایرانی در نتیجه اقدامات صندوق خسارت‌های بدنی

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور با تقدیر از اقدامات حبس‌زدای صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: این مجموعه حمایتی با وجود ناترازی منابع و مصارف از حبس ۶۰ هزار ایرانی پیشگیری کرده است.

به گزارش ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، سید اسدالله جولایی افزود: در روزگاری که به‌دلیل نقص قانون یا اجرای ناقص آن شرکت‌های بیمه با استناد به خلاءهای قانونی از پرداخت تعهدات مالی ناشی از خسارات حوادث رانندگی اعم از فوتی و جرحی شانه خالی می‌کردند، قانون بیمه اجباری خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ پس از سال‌ها تلاش و پیگیری این ستاد مردم نهاد و آسیب شناسی های مختلف در سطح زندان‌های کشور و تشکیل بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی در کمیسیون اقتصادی مجالس هفتم، هشتم و نهم تصویب شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جمع‌آوری ۷ همت کمک‌های مردمی برای نیازمندان/حمایت از زوجین نابارور

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha