۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82904827
T T
۰ نفر

سروزير ايالت پنجاب گسترش همكاري با ايران را خواستار شد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82904827
سروزير ايالت پنجاب گسترش همكاري با ايران را خواستار شد

لاهور - ايرنا - سروزير ايالت پنجاب پاكستان در ديدار با سفير ايران گسترش همكاري هاي همه جانبه اسلام آباد و تهران را به ويژه در زمينه اقتصادي خواستار شد.

به گزارش جمعه ايرنا، سفير ايران در پاكستان در ديدار با سروزير ايالت پنجاب با وي درخصوص گسترش روابط دوجانبه و آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي گفت وگو كرد.
شهباز شريف سروزير پنجاب پاكستان در اين ديدار كه در شهر لاهور مركز تاريخي و فرهنگي پاكستان برگزار شد،با ابراز خرسندي از ديدار با 'مهدي هنردوست' سفير ايران در پاكستان گفت: لازم است كه براي تقويت و توسعه روابط بين دو كشور اقدامات و گام هاي محكم تري برداشته شود.
وي گفت: ايران نه تنها همسايه پاكستان است بلكه روابط دو كشور در عشق و علاقه وافر بين دو ملت پيوند زده شده است.
سروزير پنجاب همچنين با بيان اينكه نمودار روابط دو كشور نبايد مسير سراشيبي را طي كند، اضافه كرد: روابط دو كشور همسايه و برادر مي تواند در زمينه دستاوردهاي مشترك و اهداف بزرگ و در راستاي رشد و شكوفايي دو ملت توسعه يابد.
'مهدي هنردوست' نيز در اين ديدار با تاكيد بر اهميت اتحاد امت اسلامي براي مقابله با چالش هاي جهان اسلام، بر تلاش مضاعف براي اتحاد و رفع مشكلات امت اسلام تاكيد كرد.
هنردوست اقدام موثرتر دو كشور براي گسترش روابط دوجانبه به ويژه در زمينه هاي فرهنگي ، هنري ، اقتصادي و تجاري را خواستار شد.
وي همچنين انتخاب شهبازشريف به عنوان رئيس جديد حزب مسلم ليگ - نواز پاكستان را به وي تبريك گفت.
سفير ايران همچنين با تشريح روابط ديرينه و تاريخي و روابط فيمابين تهران و اسلام آباد براساس اعتماد متقابل، گفت: ظرفيت هاي بسيار زيادي در زمينه گسترش روابط تجاري و اقتصادي بين دو كشور همسايه وجود دارد كه بايد از اين ظرفيت ها استفاده كرد.
مهدي هنردوست با بيان دسيسه هاي دشمنان دو ملت و جهان اسلام گفت: تنها با همكاري متقابل و رايزني مي توانيم بر اين توطئه ها فائق آييم.
در اين نشست 'مجيد صادقي دولت آبادي' سرپرست سركنسولگري ايران در لاهور نيز حضور داشت.
ايالت پنجاب پاكستان پرجمعيت ترين ايالت پاكستان است و از ايالت هاي پيشرو اين كشور در زمينه كشاورزي است و بيشتر صادرات برنج پاكستان به ديگر كشورها از اين ايالت انجام مي شود.
شبك**آساق**6125**1392

سرخط اخبار جهان