۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82898921
T T
۰ نفر
ذلت برخي كشورهاي منطقه نتيجه بي توجهي به آموزه هاي قرآني است

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در جمع شركت كنندگان در مسابقات بين المللي قرآن كريم، گفت: ذلت برخي از كشورهاي منطقه در مقابل آمريكا نتيجه بي توجهي سران اين كشورها به آموزه هاي عزتمندانه قرآني است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اروميه افزود: پيروي از آموزه هاي قرآني مايه عزت و سربلندي مسلمانان در مقابل كفار مي شود ولي برخي از كشورهاي منطقه از اين امر غافل هستند و تحت سلطه آمريكا و رژيم صهيونيستي قرار دارند.
وي با يادآوري اين موضوع كه رئيس جمهوري آمريكا، آل سعود را به گاو شيرده تشبيه كرده است، اظهار كرد: اين امر كمال ذلت اين كشور را نشان مي دهد و مايه ننگ مسلمانان محسوب مي شود.
وي اضافه كرد: ايمان آل سعود و سران برخي كشورهاي منطقه به خدا، قرآن و پيامبر اعظم (ص) دروغين است و آنان به هيچ وجه به فرمايشات الهي پايبند نيستند.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص لزوم توجه قاريان و حافظان قرآن كريم در عمل به آيات وحي، بيان كرد: طبق فرمايش معظم له بايد قرائت و حفظ قرآن، مقدمه اي در راستاي عمل به كلام الهي باشد و فعالان قرآني از اين طريق الگوي مردم قرار گيرند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي به مناسبت هاي پيش رو نيز اشاره كرد و ادامه داد: روز جهاني كارگر كه مصادف با 11 ارديبهشت ماه است، فرصتي مغتنم براي تجليل از كارگران به عنوان يكي از اقشار زحمتكش در جامعه اسلامي به شمار مي رود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي گفت: طبق آموزه هاي اسلامي كار كردن عبادت است و به همين دليل همه ما بايد براي توسعه كشور و بهبود وضعيت جامعه قدردان كارگران باشيم.
وي نامگذاري امسال به نام سال حمايت از كالاي ايراني را يادآوري كرد و افزود: مسوولان و مردم بايد قدردان زحمت هاي كارگران باشند و با خريد كالاي ايراني زمينه افزايش رفاه آنان را فراهم كنند.
وي روز جوان را از ديگر مناسبت هاي هفته پيش رو عنوان كرد و ادامه داد: مسوولان بايد به اين قشر اعتماد داشته باشند و جوانان را در عرصه هاي مديريتي به كار گيرند.
امام جمعه اروميه همچنين با گراميداشت روز معلم اظهار كرد: معلمي شغل خدايي و پيامبرگونه است و بايد احترام اين قشر را مورد توجه جدي قرار دهيم.
به گزارش ايرنا با وجود هواي باراني اروميه، هزاران نفر از مردم اين شهر در مصلاي امام خميني (ره) براي برپايي نمازجمعه حضور يافتند.
3072/8137

سرخط اخبار استان‌ها