۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82893270
T T
۰ نفر
ايجاد دپارتمان زبان فارسي حلقه اتصال دانشگاهيان تهران- كابل است

تهران- ايرنا- رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: راه اندازي دپارتمان زبان و ادبيات فارسي در افغانستان مي تواند به عنوان حلقه اتصال اساتيد، دانشجويان و دانشگاهيان تهران و كابل تلقي شود.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ابوذر ابراهيمي‌تركمان در آيين آغاز ساخت دپارتمان زبان فارسي دانشگاه كابل با اشاره به اينكه ساخت اين دپارتمان به مساحت سه هزار متر مربع در قلب پرديس دانشگاه كابل گام مهمي در توسعه روابط فرهنگي ايران و افغانستان به شمار مي‌رود، گفت: اين دپارتمان مي‌تواند به عنوان مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي حلقه اتصال اساتيد و دانشجويان دو كشور باشد.
وي افزود: بسيار خرسنديم كه تلاش‌هاي چند ساله جهت آغاز ساخت اين دپارتمان، امروز به بار نشسته و در آينده نزديك نيز شاهد ثمرات اين اقدام نيك خواهيم بود.
در ادامه اين مراسم، سفير ايران در افغانستان، رييس گروه زبان فارسي دانشگاه كابل و جمعي از اساتيد پيشكسوت اين دانشگاه درباره اين رويداد سخنراني كردند.
رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه به دعوت مقامات افغانستان به اين كشور سفر كرده است، علاوه بر ديدارهاي رسمي و بازديد از مراكز علمي و فرهنگي، در خصوص توسعه روابط فرهنگي و اجرايي شدن توافقات و تفاهمات فرهنگي دو كشور با مقامات افغانستاني تبادل نظر خواهد كرد.
ديدار با وزير حج و ارشاد، وزير فرهنگ و اطلاعات، افتتاح نمايشگاه كتاب ايران در دانشگاه كابل و شركت در نخستين دور گفت‌وگوهاي فرهنگي ايران و افغانستان از جمله برنامه‌هاي رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سفر به كابل است.
فراهنگ ** 1355 **1055
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ