۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۴۵
کد خبر: 82890490
T T
۰ نفر
به ما راي دهيد تا بيروت حسينيه نشود

بيروت-ايرنا- «نهاد المشنوق» وزير كشور لبنان و از اعضاي ارشد حزب «جريان المستقبل» در اظهار نظري بحث برانگيز به هواداران خود گفت: بدون در نظرگرفتن آنچه ارائه كرديم، بايد ما را انتخابات كنيد كه اگر چنين نشود، بيروت به حسينيه تبديل و حزب الله بر آن مسلط مي شود.

به گزارش ايرنا، اين خبر را روزنامه «البناء» در شماره امروز (چهارشنبه) خود داد و درباره آن نوشت كه از نهاد المشنوق به عنوان وزير كشور و مسئول رسمي اجراي انتخابات، انتظار مي رود وظيفه اش را در برگزاري عادلانه، بدون حاشيه و سلامت انتخابات به خوبي عمل كند. حالا چگونه مي توان اين انتظار را داشت وقتي به جاي اينكه فاصله اي برابر با همه نامزدهاي ديگر با روند انتخابات داشته باشد، اما خود نيز نامزد شده است.
انتخابات پارلماني لبنان قرار است روز ششم ماه مه (شانزدهم ارديبهشت ماه) برگزار شود.
البناء همچنين از آسيب رساني هواداران المستقبل به ستادهاي انتخاباتي رقيب در برخي از نقاط لبنان به ويژه بيروت خبر داد و نوشت: همراه با افزايش خشونت هاي عناصر شبه نظامي المستقبل در صدمه زدن به دفاتر و ستادهاي انتخاباتي رقباي خود و ضرب وشتم هواداران ليست هاي ديگر، «سعد الحريري» نخست وزير كشور نيز حملات تحريك آميز مذهبي و تقسيم اهالي پايتخت و حومه آن را ادامه داد.
اين روزنامه افزود: سعد الحريري، ديروز سعي كرد از نماد منزل «رفيق الحريري» در منطقه «قريطم» بيروت، به عنوان تريبون انتخاباتي استفاده كند تا راي بيشتري را بدست آورد، با وجود اينكه او مدت هاي طولاني بود سري به اين خانه نزده است. اما الحريري گفت «انتخابات پيش روي مجلس در بيروت، بسيار سرنوشت ساز است، چرا كه كساني در تلاش هستند تا المستقبل، قصر قريطم و «بيت الوسط» (مقر سعد الحريري) را از ميان بردارند.
البناء در ادامه به پاسخ الحريري به «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب الله در اين مورد اشاره كرد كه گفت: برخي از سخنان من در مورد هويت بيروت انتقاد كردند كه «هويت بيروت» چيست؟ هويت بيروت عربي است، هويت آن صلح، اعتدال، گفت و گو، علم و فرهنگ است.
دبيركل حزب الله روز جمعه در سخنراني جمع هزاران نفري در حومه جنوبي بيروت با انتقاد از سخنان برخي از نامزدهاي المستقبل كه بر «هويت عربي» بيروت تاكيد مي كنند گفت: المستقبل از حد خود پا را فراتر گذاشته است، آنها چه چيزي به بيروت تقديم كرده اند كه اينك از «هويت عربي در مقابله با طرح فارسي و ايراني» سخن مي گويند تا عصبيت را برانگيزند؟
وي افزود: اگر هويت عربي به زبان است، ما پيشنهاد مي دهيم كه امتحان زبان عربي بين نامزدهاي ليست ها مختلف برگزار شود. اگر هويت عربي به نسب است، ما آمادگي داريم در اين موضوع تحقيقات شود.
نصرالله ادامه داد: اگر هويت عربي به كرامت و عزت و تسليم نشدن و ذلت ناپذيري است، پس شما ادعاي كدام عربيت را داريد؟ عربيتي كه به نمايندگي و نيابت آمريكا عليه ما جنگ راه مي اندازند؟ آيا هويت عربي تسليم در برابر آمريكا، دست كشيدن از ملت فلسطين، موافقت طرح «معامله قرن» و سكوت در برابر اعلام شدن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل بوسيله آمريكاست؟
خاورم**390**2054

سرخط اخبار جهان