۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82886056
T T
۰ نفر
تهاجم غرب به سوریه، حمله به انسانیت است

دهلی نو- ایرنا- مفتی اشفق حسین قدری دبیر سازمان تنظیم علمای اسلام هند ضمن محكوم كردن حمله موشكی آمریكا و متحدانش علیه سوریه، آن را 'حمله به انسانیت' دانست.

به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: كلاه سفید ها در خصوص انجام حمله شیمیایی از سوی بشار اسد به تمام جهان دروغ گفته اند. این كلاه سفید ها بودند كه با كمك گروه تروریستی جبهه النصره حمله شیمیایی در سوریه را ترتیب دادند.
وی افزود: عراق و لیبی نیز به دلیل همین اخبار دروغ دچار جنگ شدند.
وی با اعلام مخالفت شدید سازمان تنظیم علمای اسلام با حمله غرب علیه سوریه، گفت: اعضای این تشكل محصولات آمریكایی، صهیونیستی، فرانسوی و انگلیسی را تحریم خواهند كرد.
این مفتی هندی گفت: آمریكا و اروپا با سیاست های خود همیشه به دنبال نابود كردن آسیا و آفریقا بوده اند اما همه كشورهای آسیایی از جمله هند باید با از طریق اتحاد به این اقدامات آمریكا و متحدانش پاسخ دهند.
دبیر سازمان تنظیم علمای اسلام تاكید كرد: جنگ سوریه توسط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به همراه آمریكا علیه این كشور تحمیل شده است و این كشور ها اقدام به ایجاد مدارك جعلی در ارتباط با حمله شیمیایی سوریه كرده اند. سازمان ملل متحد مانند همیشه در مقابل این كشور ها سر فرود آورده و به حمله به مظلومان جهان كمك كرده است.
وی خاطرنشان كرد كه آمریكا در سال 2003 نیز با اتهاماتی مشابه به عراق حمله كرد.
او در ادامه سخنان خود تصریح كرد: فرانسه و انگلیس در كنار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا و لابی صهیونیستی به دنبال نابود كردن سوریه هستند.
مفتی قدری در پایان خواهان پیروزی سوریه و ولادیمیر پوتین در جنگ علیه تروریسم و غرب شد.
آمریكا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند كه بر اساس گزارش سانا، تمام موشك های شلیك شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 كیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام كرد: در حمله بامداد امروز آمریكا، انگلیس و فرانسه، 110 موشك به خاك این كشور شلیك شده است.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشك های متجاوزان آمریكایی در دمشق و حمص سوریه مقابله كردند.
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام كرد حملات موشكی متجاوزان آمریكایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یك پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی كه عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریكا و متحدانش اقدام می كنند، توجه نكنند.
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع كردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریكا و هم پیمانانش عادی است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریكا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشكی قرار دادند.
تروریست های سوری مدعی شده اند شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه) هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر كشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد كرد و سفیر روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش كثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست.‎‏
به دنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاد و از این سازمان درخواست كرد تا تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق كنند.
دمشق در پی توافقی كه در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده است و تاكنون هیچ مدركی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.
آساق**267**1424**3404

سرخط اخبار جهان