۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۲۲
کد خبر: 82880870
T T
۰ نفر

جشنواره غذاي ايراني در كراچي برگزار شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۲۲
کد خبر: 82880870
جشنواره غذاي ايراني در كراچي برگزار شد

كراچي - ايرنا - جشنواره غذاي ايراني همزمان با نخستين ماه سال جديد شمسي به همت سركنسولگري جمهوري اسلامي در شهر كراچي برگزار شد.

به گزارش ايرنا سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كراچي پاكستان امروز (يكشنبه) همزمان با نخستين روزهاي سال جديد و به منظور معرفي آداب و سنن ايراني و معرفي جشن نوروز، جشنواره غذاي ايراني ويژه بانوان را برگزار كرد.
اين جشنواره با حضور همسر سركنسول كشورمان در اين شهر به همراه همسران مقامات عاليرتبه پاكستاني از جمله رييس مجلس ايالتي و جمعي از همسران وزيران دولت محلي، ديپلمات هاي مقيم كراچي، شخصيت هاي علمي و فرهنگي اين ايالت و ايرانيان مقيم اين شهر برگزار شد.
در اين مراسم كه با استقبال و حضور گسترده محافل سياسي و ديپلماتيك نيز مواجه شد، در خصوص آداب و رسوم نوروز و آيين هاي مربوط به آن به ويژه هفت سين مطالبي ارائه شد.
ميهمانان اين آيين با بيش از 30 نوع غذاي ايراني نظير 'خورش هاي ايراني و برخي غذاهاي بومي و محلي كشومان' پذيرايي شدند.
به گزارش ايرنا بر اساس آمارها و نتايج نظرسنجي هاي رسمي، بيش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنايي با سبك هاي مختلف آشپزي و خوردن غذاهاي سنتي كشورهاي مختلف را از مهم ترين فاكتورهاي سفر مي دانند.
سازمان گردشگري جهاني وابسته به سازمان ملل هم پيش از اين اعلام كرده بود، 30 درصد درآمد كل گردشگري جهان وابسته به صنايع غذايي است.
امروزه غذاهاي سنتي و محلي كه داراي ارزش تاريخي، فرهنگي،غذايي و درماني هستند نقش مهمي در حوزه گردشگري ايفا مي كند و مي توان از آن به عنوان ظرفيتي مهم در تنوع بخشي به جاذبه هاي گردشگري بهره گرفت.
غذا از معيارهاي مهم سفر و از اصلي‌ ترين مولفه‌هاي گردشگري محسوب مي شود و در سال‌هاي اخير به اهميت ارتباط ميان غذا و جذب گردشگر توجه ويژه اي شده تا جايي كه مفهوم جديدي در حوزه گردشگري با عنوان 'گردشگري غذا' تعريف شده است.
آساق**6125**3404

سرخط اخبار جهان