۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 82868432
T T
۰ نفر
ميهمان نوازي و تكريم مسافران، ويژگي بارز مردم مراغه است

مراغه - ايرنا - شهردار مراغه با اشاره به هويت و گذشته درخشان اين شهر گفت: ميهمان نوازي و تكريم مسافران ويژگي بارز مردم اين ديار است.

محمدرضا احمدي روز چهارشنبه در آيين استقبال از نخستين ميهمانان نوروزي اين شهر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: تدابير لازم به منظور ميزباني شايسته و پذيرايي مناسب از مسافران و گردشگران در ايام نوروز انديشيده شده است.
وي افزود: هدف از برگزاري اين آيين ارج نهادن به ميهمانان نوروزي و معرفي هويت تاريخي شهر مراغه و خوش آمدگويي شهرداري به نمايندگي از شهروندان اين شهر به ميهمانان و مسافران نوروزي است.
احمدي گفت: در تلاشيم با معرفي آداب و رسوم، اماكن تاريخي و تفريحي و جاذبه هاي طبيعي مراغه، اين شهرستان را به عنوان يكي از شهرهاي تاريخي،فرهنگي و گردشگري به ميهمانان نوروزي معرفي كنيم تا در سال هاي آينده پذيراي گردشگران بيشتري باشيم.
وي افزود: سازمان هاي خدمات رسان شهرداري مراغه شامل آتش نشاني، اتوبوسراني، تاكسيراني و امداد خدمات شهري براي ارائه خدمات به مسافران، ميهمانان و شهروندان در تعطيلات نوروزي به صورت شبانه روزي آماده هستند.
وي به چاپ هزاران نسخه نقشه و اطلاعات مربوط به شهرستان مراغه براي ارائه به مسافران نوروزي اشاره كرد و گفت: در سه نقطه از شهر و با الهام از معماري اماكن تاريخي مراغه چادرهاي راهنماي گردشگران برپا و آماده راهنمايي و ارايه اطلاعات مورد نياز به ميهمانان هستند.
وي به برنامه هاي متنوع شهرداري در تعطيلات نوروزي اشاره كرد و افزود: ايجاد كمپين گردشگري با موضوع تبريز 2018، ائلمان سازي هاي متفاوت، اجراي تبليغات محيطي، نورپردازي، تنظيف و تزئين معابر عمومي، گلكاري ميادين و مبادي ورودي شهر و نيز اجراي آب نماها در خيابان ها و اماكن عمومي و گردشگري و ستادهاي اسكان از جمله برنامه هاي شهرداري در ايام نوروزي است.
وي به جشنواره نوروزي شهرداري در بوستان يادگاران نيز اشاره كرد و گفت: جشنواري نوروزي شهرداري از دوم فروردين تا پايان تعطيلات نوروزي با غرفه هاي متنوع ازجمله غرفه هاي عرضه داغ تره سي و ميوه در ميدان عبدالقادر، چادرهاي عشايري، نمايشگاه عكس از هنرمندان داخلي و عكس هايي با موضوع سنتي و آذربايجاني، غرفه صنايع دستي، خشكبار، عرقيات سنتي، غذاهاي سنتي و تورهاي گردشگري پذيراي مسافران نوروزي خواهد بود.
وي ادامه داد: اجراي موسيقي سنتي آذربايجاني ، اجراي تئاتر، برنامه هاي فرهنگي ورزشي و محلي، دستگاه رصدستارگان و كالسكه هاي گردشگري با پوشش لباس هاي سنتي از ديگر بدنامه هاي اين جشنوار است.
در اين آيين از نخستين مسافران فرودگاه سهند در سال جديد و همچنين مسافراني ورودي ميدان بسيج اين شهرستان با اهداي گل و بسته فرهنگي پذيرايي و استقبال شد.
3077/9880

سرخط اخبار استان‌ها