۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82867693
T T
۰ نفر
هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت برای قطارشهری مشهد منتشر شد

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت روز دوشنبه (دیروز) برای اجرای طرح های قطار شهری در این كلانشهر منتشر شد.

قاسم تقی زاده خامسی، سه شنبه در آیین بهره برداری از خیابان دوسطحی آِیت الله واعظ طبسی در محدوده حرم مطهر رضوی افزود: متروی مشهد در سال 96 مجوز انتشار هفت هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت را داشت اما 2 روز مانده به آخر سال، اعلام شد كه این مجوز كان كم یكن است.
وی بیان كرد: با پیگیری انجام شده و حمایت های خوب نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی ساعت 16 دیروز مجوز انتشار این اوراق احیا شد و اوراق مشاركت نیز در ساعت 18 دیروز انتشار یافت.
شهردار مشهد با تشكر از حمایتهای تولیت آستان قدس رضوی در به ثمر رسیدن طرح های عمران شهری، ادامه داد: خیابان دوسطحی مرحوم آیت الله طبسی بدون حمایت تولیت آستان قدس اجرایی نمی شد.
وی با بیان اینكه با حمایت تولیت آستان قدس در مشهد اتفاقات مهمی خواهد افتاد، افزود: بر اساس برنامه ریزی هفت مسیر و خیابان دیگر نیز مانند این خیابان برای سهولت دسترسی زائران به حرم مطهر رضوی ساخته خواهد شد.
تقی زاده خامسی بیان كرد: شهرداری بودجه چندانی ندارد اما با همت پیمانكاران بسیاری از این پروژه ها با نصف قیمت انجام می شود.
شهردار مشهد از تولیت آستان قدس رضوی درخواست كرد تا اجازه دهد مردم از برخی باغ های آستان قدس استفاده كنند و افزود: این مهم یك تصمیم بین المللی است و برای تحقق آن شهرداری، هر كاری كه آستان قدس لازم بداند را انجام می دهد تا مردم بتوانند از باغهایی كه امكان استفاده از آن هست، برخوردار شوند.
نخستین خیابان دوسطحی مشهد به طول 500 متر، یكی از زیباترین مسیرهای منتهی به حرم مطهر است كه مسیر حركت سواره و وسایل نقلیه را از پیاده به صورت طبقاتی تفكیك كرده و زائران و مجاوران حرم رضوی از طریق آن به صورت پیاده و با ماشین‌های برقی به صحن غدیر حرم مطهر مشرف می شوند.
مسیر پیاده راه این خیابان امروز بهره برداری شد و عملیات مسیر سواره رو زیرین آن نیز در دست اجراست.
طول سازه بتنی این خیابان350 متر و عرض آن 32.5 متر است كه در فضای زیرسطحی این خیابان یك تونل مشترك انرژی به منظور عبور تاسیسات برق، آب و تلفن در نظر گرفته شده است.
7505/5132

سرخط اخبار استان‌ها