پوتین اولویت كاری خود را رشد اقتصادی روسیه اعلام كرد

مسكو - ایرنا - ولادیمیر پوتین هفتمین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه با اعلان اهداف و برنامه های چهارمین دوره ریاست جمهوری خود، رشد اقتصادی روسیه را نخستین سرفصل كاری خود در داخل كشورش دانست.

به گزارش ایرنا، وی در جمع خبرنگاران گفت: در وهله اول به امور داخلی كشور خواهم پرداخت و تلاش می كنم به رشد اقتصاد روسیه، شتاب بخشم و كشور را در حوزه نوآوری و فناوری های پیشرفته، پیشتاز كنم.
وی از عرصه های بهداشت، درمان، آموزش و صنایع تولیدی، به عنوان حوزه های مهمی یاد كرد كه به رشد آن توجه ویژه خواهد كرد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: زیر ساخت ها نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد، چرا كه در ارتقاء سطح زندگی روس ها نقش ویژه ای خواهد داشت.
پوتین در مورد تغییرات در دولت روسیه نیز گفت: تغییرات در دولت پس از مراسم تحلیف آغاز می شود و هنوز در حال بررسی موضوع هستیم.
وی همچنین در مورد تغییرات اساسی در ساختار حكومت روسیه گفت: به چنین تغییرات و اصلاحاتی فكر نمی كنم.
هفتمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه، روز یكشنبه برگزار شد و پوتین با به دست آوردن اكثریت قاطع آراء، هفتمین رئیس جمهوری روسیه نوین شد.
در حالی كه هنوز آمار نهایی شمارش آرا اعلام نشده است و كمیسیون مركزی انتخابات اعلام كرده از نظر قانونی 10 روز كاری فرصت دارد تا نتیجه نهایی رای گیری را منتشر كند، او از 99.65 درصد آرای شمرده شده 76.66 درصد رای كسب كرده است كه نشان می دهد پوتین ركورد كسب آرای سه دوره پیشین ریاست جمهوری خود را نیز شكسته است.
اروپام*391* 1346**1486**

سرخط اخبار جهان