رئیس جمهوری آرژانتین در سفر به اسپانیا با مقام‌های دولتی دیدار نمی‌کند

تهران – ایرنا – خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از آغاز سفر سه روزه خاویر میلی، رئیس‌جمهوری آرژانتین به اسپانیا نوشت که این چهره جنجالی با پادشاه، نخست وزیر و هیچکدام از مقام‌های دولتی کشور میزبان دیدار نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس امروز نوشت که خاویر میلی در طی سه روز اقامتش در مادرید قصد ندارد با هیچ مقام دولتی از جمله پدرو سانچز و پادشاه دیدار کند. در عوض او یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) در نشست سران احزاب راستگرای اروپا به میزبانی حزب ووکس (Vox)، سرسخت ترین مخالف سیاسی سانچز سوسیالیست شرکت خواهد کرد.

میلی حتی پیش از آغاز این سفر جنجال به پا کرده و دولت اسپانیا را عامل "فقر و مرگ" در این کشور اروپایی دانسته و حتی در مورد اتهام فساد علیه همسر نخست وزیر این کشور (اسژانیا) هم اظهار نظر کرده بود.

وی اوایل سال ۲۰۲۴ نیز در سفری به آمریکا از دیدار از کاخ سفید پرهیز و در گردهایی سالانه کنش محافظه‌کاران (CPAC) شرکت کرد و پس از سخنرانی علیه سقط جنین و سوسیالیسم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را در آغوش گرفت.

میلی دیروز در یکی رویدادهای ادبی که روزنامه محافظه کار اسپانیایی لارازون (La Razón) ترتیب داده بود، با معرفی یکی از کتاب های خود، به تبلیغ نتایج برنامه ریاضت اقتصادی پرداخت و ضمن پرداختن به کاهش نرخ تورم ماهانه در ماه آوریل، اشاره‌ای به افزایش سه برابری بلیت متروی بوئنس آیرس نکرد.

وی با تکرار وعده انتخاباتی حذف بانک مرکزی آرژانتین، وعده داد که کشورش را به "آزادترین اقتصاد جهان" تبدیل کند. رئیس دولت آرژانتین امروز با مدیران تجاری اسپانیا دیدار می کند.

تنش ها میان میلی و سانچز از زمانی که نخست وزیر اسپانیا از تبریک پیروزی این اقتصاددان در انتخابات نوامبر سرباز زد، بالا گرفت.
خصومت این دو چندی پیش و هنگامی که یکی از وزیران سانچز میلی را به مصرف مواد مخدر متهم کرد، شدت گرفت. رییس جمهوری آرژانتین در یک بیانیه رسمی دولت سانچز را متهم کرد که "طبقه متوسط ‌را با سیاست های سوسیالیستی خود که چیزی جز فقر و مرگ به همراه ندارد به خطر می اندازد. "

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha