۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82862548
T T
۰ نفر

193 واحد مسكونی در شهر قشم ساماندهی شدند

۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82862548
193 واحد مسكونی در شهر قشم ساماندهی شدند

قشم - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امسال 193 واحد مسكونی برای پذیرایی از مسافران در تعطیلات نوروزی ساماندهی می شوند تا مشكل اسكان مسافران در شهر قشم برطرف شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد امین جعفری حسینی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ساماندهی این واحدها ظرفیت پذیرایی از حدود یك هزار مسافر به وجود آمد.
وی ادامه داد: جمعیت مسافران در ایام تعطیلات نوروزی به قدری است كه هتل ها و مسافرخانه های شهر قشم كفاف آنان را نمی دهد و از این رو ساماندهی این منازل استیجاری گام مهمی در جهت توسعه گردشگری و نیز بهبود معیشت مردم این شهر محسوب می شود.
جعفری حسینی تصریح كرد: همچنین سبك زندگی و شیوه مسافرت ایرانیان كه به صورت خانوادگی مسافرت می كنند ایجاب می كند كه روش های دیگری جز هتل و مسافرخانه ایجاد شود كه طرح ساماندهی واحدهای استیجاری در این راستا صورت گرفت.
وی افزود: برای تبلیغات این منازل استیجاری نیز در بندرهای پهل و لافت، اسكله ذاكری و فرودگاه قشم جایگاه هایی تدارك شده و در داخل شهر قشم نیز در میدان استقلال مكانی برای ساماندهی مراجعان به خانه های استیجاری جانمایی می شود.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این اداره كل با مشاركت دادگستری، نیروی انتظامی و جامعه هتل داران قشم طرح ساماندهی كاشانه مهمان های شهر قشم را اجرا كرد و از این رو به لحاظ ایمنی، بهداشتی و حقوقی محیطی مناسب برای مسافران ایجاد شد.
وی گفت: مسافران و گردشگران می توانند جهت كرایه واحد به كمیته اسكان و رفاه كه در اداره كل میراث فرهنگی، مركز بین المللی رشد و جامعه هتل داران قشم مستقر است مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن های 07635252350 و 07635224460 تماس حاصل نمایند.
جزیره قشم به وسعت یكهزار و 500 كیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمكی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهكوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارك، سایت تخم گذاری لاك پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
69 كاشانه-مهمان در روستاهای جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند كه ظرفیت مناسبی برای بومگردی فراهم شده است.
آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و اداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یكی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل كرده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500

سرخط اخبار استان‌ها