۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۳:۰۱
کد خبر: 82855435
T T
۰ نفر

تجلیل كنگره اسپانیا از دختر نوجوان فلسطین

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۳:۰۱
کد خبر: 82855435
تجلیل كنگره اسپانیا از دختر نوجوان فلسطین

مادرید - ایرنا - گروه پارلمانی «دوستی‌ با فلسطین» كنگره اسپانیا چهارشنبه شب به «عهد تمیمی» دختر نوجوان فلسطینی كه به دلیل سیلی زدن به یك سرباز صهیونیستی از سه ماه پیش در حبس به سر می‌ برد، جایزه اعطا كرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری افه در این مورد نوشت كه تمیمی 17 ساله به نماد مقاومت ملتش علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و الگویی برای دیگر نوجوانان فلسطینی كه در حبس بسر می‌ برند، تبدیل شده است.
هدف جایزه اعطا شده، به رسمیت شناخته شدن نقش زنان در مقاومت ملت فلسطین در آستانه روز جهانی‌ زن است.
«موسی‌ عامر عوده» سفیر فلسطین در اسپانیا كه مسئول گرفتن این جایزه بود، فرصت را مغتنم شمرده و خواهان فرمول جدیدی در گفت وگو ها بین اسراییل و فلسطین كه آمریكا تنها پشتیبان آن نباشد، شد.
وی ضمن اشاره به اینكه فلسطین فقط صلح می‌ خواهد تاكید كرد كه اگر اشغالگری ادامه یابد، صلح وجود نخواهد داشت. دولت اشغالگر اسراییل و دولت آمریكا می‌ توانند بر یك دولت و یا یك ارتش غلبه كنند اما هرگز نمی‌ توانند یك ملت را شكست دهند.
سفیر فلسطین همچنین تصمیم «دونالد ترامپ» در برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل كه از سوی فلسطین و جامعه بین المللی مورد قبول قرار نخواهد گرفت را مورد انتقاد قرار داد.
عامر عوده تصریح كرد: از سال 1991 تا امروز با رژیم صهیونیستی گفت وگو داشتیم و فقط شهرك ها، شهرك نشین ها، كشته شدگان و درد و رنج بیشتر را بدست آوردیم.
«ثریا رودریگز» هماهنگ كننده گروه پارلمانی نیز گفت: بسیار دشوار است كه وضعیتی را كه تمیمی و همه ملت فلسطین در آن قرار دارند را فراموش كرد.
وی ضمن انتقاد از اشغالگری فلسطین خاطرنشان ساخت كه عواقب آن در تمامی زمینه ها وحشتناك هستند.
رودریگز اظهار داشت: پناهنده بودن وحشتناك است اما پناهنده بودن در كشور خودت، سخت ترین شرایطی است كه هر شهروندی از جهان می‌ تواند آن را تجربه كند.
این نماینده ضمن اشاره به اینكه هدف از جایزه این است كه تمیمی بداند كه در زندان اسراییلی‌ تنها نیست و مردم بسیاری در پشت وی هستند، گفت: معتقد هستیم كه مقاومت مردان و زنان فلسطینی سرانجام به آزادی آنان منجر خواهد شد.
تمامی اعضای گروه پارلمانی دوستی با فلسطین كنگره اسپانیا، فقدان تضمین های قضایی برای فلسطینیان را محكوم كردند.
اروپام *5*491**1379

سرخط اخبار جهان