۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 85477632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو به کشورهای آسیای مرکزی درباره خطر نزدیکی بیش از حد به غرب هشدار داد

تهران- ایرنا- معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه به کشورهای آسیای مرکزی درباره خطر نزدیکی بیش از حد به غرب هشدار داد و گفت: سیاست ایالات متحده آمریکا و متحدانش در ناتو و اتحادیه اروپا، آسیای مرکزی را با خطر «انقلاب‌های رنگی» تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های آسیای میانه میخائیل گالوزین امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه چهارمین کنفرانس آسیای مرکزی باشگاه بین المللی گفت‌وگوی والدای تصریح کرد: نزدیکی بیش از حد با غرب و پایبندی به تحریم‌های ضد روسیه خطراتی را برای کشورهای آسیای مرکزی به همراه دارد و رهبران آنها قطعاً از این موضوع آگاه هستند.

به گفته گالوزین، کشورهای غربی با سرمایه‌گذاری‌های کلان در تلاش برای جذب جمهوری‌های منطقه هستند و تلاش می‌کنند تا آنها را در برنامه‌های مشارکتی درگیر کرده و با استفاده از تجهیزات خود کمک‌های امنیتی را تحمیل کنند، اما همه اینها با هدف از بین بردن اتحاد آنها با روسیه و ایجاد اختلاف در روابط کشورهای منطقه انجام می‌شود.

به گفته وی، غرب از تلاش برای ایجاد تغییراتی در منطقه با هدف منافع خود، دسترسی به منابع طبیعی آن، تحت کنترل درآوردن راهگذرهای حمل و نقل مجاور و تبدیل آسیای مرکزی به سکوی پرشی برای تهدید امنیت روسیه دست نمی‌کشد.

گالوزین خاطرنشان کرد؛ اگر غرب با تسلط بر پایگاه منابع و مسیرهای لجستیکی در آسیای مرکزی به اهداف خود دست یابد، دیگر نیازی به دولت‌های منطقه نخواهد داشت و در این صورت تهدید انقلاب‌های رنگی به وجود می‌آید.

این دیپلمات روس ابراز عقیده کرد که کشورهای منطقه آسیای مرکزی، بر خلاف محاسبات بدخواهان، اجازه گسترش غرب را نخواهند داد، زیرا رهبری آنها از آسیب هایی که می‌تواند ایجاد کند آگاه است.

نماینده وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، در این زمینه، فدراسیون روسیه متحد وفادار جمهوری‌های آسیای مرکزی است که از حق توسعه مطابق با منافع ملی دفاع می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha