۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۲۱
کد خبر: 82852721
T T
۰ نفر
تهديدكنندگان منابع آبي از پيگيرد دستگاه قضا مصون نيستند

قزوين-ايرنا-رييس دادگستري شهرستان البرز گفت: عاملان تخريب طبيعت و تهديدكنندگان منابع آبي از پيگيرد دستگاه قضا مصون نيستند.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا،ابوالفضل محبي در نشست خبري با اصحاب رسانه كه به مناسبت هفته منابع طبيعي برگزار شد،افزود: بازنگري در قوانين مربوط به آب بدون شك در حل بهتر مسايل مربوط به اين بخش موثر خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: بايد حساسيت عمومي را نسبت به چالش هاي زيست محيطي و طبيعي بيشتر كرده و با برهم زنندگان آرامش طبيعت قاطعانه تر برخورد كنيم.
رييس دادگستري شهرستان البرز افزود: پيگيري اين مسايل بايد به يك موضوع ملي تبديل شود تا اقدام هاي مربوط به حفظ محيط زيست و منابع طبيعي و همچنين حفاظت از منابع آبي نتيجه بخش باشد.
وي در ادامه اين سوال را طرح كرد كه در برخورد بابهره برداران متخلف حوزه آب چرا دستگاه هاي مربوطه نظاره گراين حجم از حفر چاههاي غير مجاز هستند و تنها به دريافت جريمه نقدي از متخلفان اكتفا مي كنند در حالي كه آب ميراث همه نسل هاست و به شخص و دستگاه خاصي تعلق ندارد.
رييس دادگستري شهرستان البرز با بيان اينكه متخلفان اين حوزه بايد به دستگاه قضا معرفي شوند،افزود: بزه در اين حوزه نسل هاي بعد را تهديد مي كند و لطمه هاي جبران ناپذيري را به جامعه وارد مي سازد.
وي اظهار كرد: به عنوان نماينده دستگاه قضا از سكوت نهادهاي متولي آب و منابع طبيعي گله مند هستيم كه چرا با وجود امكان برخورد به استناد قانون، پيش از تشكيل پرونده و ارجاع آنها به محاكم قضايي برخورد لازم را با تخلفات مربوط به حوزه خود ندارند.
محبي در ادامه از مديران دستگاه هاي مرتبط با حوزه آب، محيط زيست، منابع طبيعي و كشاورزي خواست با اتخاذ موضعي مشترك و بدور از سياست زدگي نقش مطالبه گرانه خود را حفظ نموده و در برابر متخلفان سكوت نكنند.
شهرستان البرز به مركزيت الوند در14كيلومتري مركز استان قزوين قرار دارد.
9884*3013

سرخط اخبار استان‌ها