۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82851024
T T
۰ نفر
نبايد اجازه داد تصرفات انساني تپه ابوذر را با مشكل مواجه سازد

نهاوند – ايرنا – فرماندار نهاوند گفت: تپه ابوذر فضاي سبز طبيعي عمومي است و نبايد اجازه داد تصرفات انساني و كم آبي آنرا با مشكل مواجه سازد و موجب از بين رفتن آن شود.

به گزارش ايرنا، كريم حميدوند روز يكشنبه در ستاد هماهنگي هفته منابع طبيعي اين شهرستان، تپه ابوذر نهاوند را مجموعه اي بي نظير در سطح استان همدان معرفي كرد و افزود: نمونه اين منطقه را نمي توان در هيچ جاي استان مشاهده كرد و به لحاظ پوشش گياهي و سرسبزي در منطقه غرب كشور با پارك آبيدر سنندج قابل مقايسه است.
وي حفظ اين فضاي بكر و كم نظير را وظيفه دستگاه هاي اجرايي ذيربط اعلام و اضافه كرد: با توجه به اين موقعيت ممتاز، نبايد اجازه داد عده اي خارج از مسير قانوني تصرفاتي در اين منطقه داشته باشند.
حميدوند گفت: البته بايد براي حفظ اين فضاي طبيعي تلاش كرده و روز به روز فضاي سبز آنرا گسترش دهيم تا بتوان آنرا به يكي از جاذبه هاي گردشگري شهرستان تبديل و از نابودي آن جلوگيري كرد.
فرماندار نهاوند با ارائه پيشنهاد احداث يك مجتمع آب رساني در سطح شهر نهاوند براي فضاي سبز شهري و همچنين تامين آب تپه ابوذر گفت: در حال حاضر كه ما با مشكل كم آبي روبرو هستيم لازم است كه نسبت به حفظ و حراست از آب هاي زير زميني جديت بيشتري داشته باشيم.
وي با اشاره به وجود مقبره شهداي گمنام در تپه ابوذر افزود: قبور مطهر شهداي گمنام در اين منطقه فضايي معنوي بوجود آورده است و اگر فضاي سبز اين تپه را گسترش دهيم، علاوه بر سرسبزي منطقه، تعداد زائران شهداي گمنام نيز بيشتر مي شود.
به گزارش ايرنا، تپه ابوذر يا بام نهاوند در منطقه شمال نهاوند واقع شده و داراي فضاي سبز و درختان كاج است و به گفته كارشناسان استعداد تبديل شدن به يك منطقه گردشگري را داراست.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعيتي نزديك به 185 هزار تن در 105 كيلومتري جنوب استان همدان واقع شده است.
اخبار مهم خبرگزاري ايرناي كشور و استان همدان را به طور شبانه روزي از كانال خبري تلگرام 'اخبار ايرنا همدان' به نشاني irnahamadan@ دريافت كنيد .
7525/209

سرخط اخبار استان‌ها