۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۲۳
کد خبر: 82848276
T T
۰ نفر
نگاه ها به امر سلامت فراجناحي و گروهي باشد

زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بايد براي رسيدن به ايده آلهاي يك جامعه سالم داشت و نگاه ها به امر سلامت فراجناحي، حزبي و گروهي باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي خاتمي روز پنجشنبه در نخستين مجمع سلامت استان زنجان افزود: دانشمندان و علما براي دستورالعمل سبك زندگي اسلامي از سوي رهبر معظم انقلاب، راهكارهاي اجرايي طراحي كرده و ارائه دهند.
حجت الاسلام خاتمي گفت: نبايد به پوستر و بروشور و مسائل مشابه اكتفا كرده و موضوع مهم سبك زندگي را از ياد برد.
امام جمعه زنجان تاكيد كرد: تشكيل مجمع سلامت در استان امر مباركي است و مي تواند سرمنشا بركات براي بخش سلامت استان شود.
نماينده ولي فقيه در استان زنجان خاطرنشان كرد: آرامش و امنيت به عنوان 2 مولفه مهم در زندگي اجتماعي و فردي بشر هميشه مورد توجه حكومت ها بوده اما بخش مهمي از مقوله سلامت به خود فرد و فرهنگ اجتماعي وي بر مي گردد.
وي افزود: از اين رو بايد روي فرهنگ سازي حفظ و ارتقاي سلامت جسم و روان بايد سرمايه گذاري و در اين بخش كاستي ها را شناسايي و برطرف كنيم.
مشاور معاون اجتماعي وزير و مديركل مولفه هاي اجتماعي موثر بر سلامت وزارت بهداشت نيز در ادامه گفت: سه مولفه سلامت، مشاركت عمومي و مسئوليت پذيري از مهمترين موضوعاتي است، كه همواره در آموزه هاي ديني مورد توجه قرار گرفته است.
محمدمهدي گلمكاني افزود: براي اجتماعي شدن سلامت در جامعه احتياج به مسئوليت پذيري بيشتر از سمت مردم داريم.
وي با تبيين اهميت مسئله سلامت در جهان و منطقه، تاكيد كرد: موضوع سلامت در همه بخش ها و سياست گذاري ها طرح شده و مورد توجه قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا، اين مجمع با تصويب شوراي عالي سلامت و رياست رئيس جمهوري اسلامي ايران در كشور تشكيل شده و نخستين جلسه استاني آن در زنجان با رياست استاندار زنجان و حضور مقامات ارشد استان و اعضاي مجمع تشكيل شد.
3216/6085

سرخط اخبار استان‌ها