لزوم توجه بيشتر به افكار عمومي به عنوان ضامن اجرايي فعاليت‌هاي آمبودزماني

تهران - ايرنا - قاضي ناصر سراج در ديدار با رئيس آمبودزمان تركيه بر لزوم توجه بيشتر به افكار عمومي به عنوان ضامن اجرايي فعاليت‌هاي آمبودزماني تاكيد كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، قاضي ناصر سراج در ديدار با 'شريف مالكوچ' رئيس آمبودزمان جمهوري تركيه با تأكيد بر توسعه همكاري‌هاي دوجانبه بين سازمان بازرسي و آمبودزمان تركيه گفت: دو كشور بايد در زمينه مشتركات آمبودزماني فعال‌تر ظاهر شده و تلاش كنيم خروجي جلسات و ديدارهاي دوجانبه، نتيجه عملي و عيني در توسعه روابط و همكاري‌هاي دو كشور در اين حوزه داشته باشد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به لزوم تقويت آمبودزمان‌ها گفت: با توجه به تجريه آمبودزمان‌هاي اروپايي مي‌بايست در آمبودزمان آسيايي تمركز اصلي و ضمانت اجرايي فعاليت‌هاي خود را روي افكار عمومي قرار دهيم تا از اين طريق گستره فعاليت‌هاي خود را توسعه داده و تقويت كنيم.
قاضي سراج، با انتقاد از تصميم‌گيري يك طرفه موسسه آمبودزمان بين‌المللي براي آمبودزمان آسيايي گفت: چرا هميشه بايد آمبودزمان بين‌المللي براي آمبودزمان آسيا تصميم گرفته و مواردي كه مد نظرشان است را به آمبودزمان آسيايي تزريق كند؟! چرا نبايد ما به آنان پيشنهاد يا طرحي ارائه دهيم تا آن‌ها اجرايي كنند؟
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تأكيد بر حضور موثر آمبودزمان تركيه در آمبودزمان آسيايي گفت: اگر تركيه حضور فعال تري در آمبودزمان آسيايي داشته باشد، مي‌توانيم با بالا بردن سطح كيفيت فعاليت‌هاي آمبودزمان آسيايي، در سطح بين‌الملل نقش مؤثرتري ايفا نماييم. از اين رو پيشنهاد مي‌كنيم تركيه در هيات مديره آمبودزمان آسيايي نقش فعال داشته باشد و اين موضوع را حتما در انتخابات آينده آمبودزمان آسيايي مطرح خواهيم كرد.
در ادامه اين ديدار شريف مالكوچ رئيس آمبودزمان جمهوري تركيه با استقبال از فعاليت بيشتر اين آمبودزمان در آمبودزمان آسيايي گفت: در نشستي كه آمبودزمان آسيايي در سئول برگزار كرد، راجع به عضويت تركيه تصميم‌گيري شد ولي تا جايي كه اطلاع دارم بعد از آن جلسه اي برگزار نشد.
رئيس آمبودزمان تركيه ادامه داد: عقيده ما بر اين است كه آسيا يك جغرافياي گسترده با فرهنگ‌هاي متفاوت و مختلف را شامل مي‌شود كه اين موضوع روي فعاليت كمرنگ آمبودزمان آسيايي تاثير گذاشته است. از اين رو معتقدم آمبودزمان كشورهاي اسلامي را راحت‌تر مي‌توان فعال كرد كه در اين رابطه قرار است تركيه در سال 2019 ميزبان آمبودزمان كشورهاي اسلامي باشد.
شريف مالكوچ با تأكيد بر توسعه روابط دوجانبه ايران و تركيه در زمينه آمبودزمان گفت: اگر شما صلاح بدانيد با رهبري مشترك ايران و تركيه و همچنين آمبودزمان پاكستان مي‌توانيم آمبودزمان‌هاي كشورهاي اسلامي را جمع بندي كنيم و بعد راحت‌تر مي‌توانيم آمبودزمان آسيايي را فعال كنيم.
اجتمام**1193 ** 1418
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه