۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82844285
T T
۰ نفر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مشكل مسكن هنرمند هرمزگاني را حل كرد

بندرعباس - ايرنا - در پي انتشار گزارش خبري ايرنا از خانه به دوشي 'قنبر راستگو' هنرمند و نوازنده هرمزگاني، رئيس مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي مشكل مسكن اين هنرمند پرآوازه كشور را با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ميان گذاشت.

رئيس مجمع نمايندگان هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي روز دوشنبه در مصاحبه با ايرنا گفت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بخشي از هزينه هاي مسكن قنبر راستگو را تقبل كرده و متعهد شد كه از محل صندوق حمايت از هنرمندان اين كار انجام شود.
احمد مرادي اضافه كرد: بخش ديگري از هزينه هاي مسكن اين هنرمند از سوي استانداري هرمزگان و مسئولان استاني تامين مي شود.
وي بيان كرد: هزينه دقيق ساخت و تامين مسكن اين هنرمند هنوز برآورد نشده بنابراين قرار شد پس از رسيدگي و مذاكره لازم اين موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام تا هر چه زودتر اجرايي شود.
نماينده مردم بندرعباس، قشم، حاجي آباد، بندر خمير و ابوموسي در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: زيبنده نيست كه استاد قنبر راستگو، نوازنده شاخص سازهاي محلي كشور در اين سن و سال از مشكل مسكن رنج ببرد.
چهارم بهمن 96 گزارشي با عنوان « خانه به دوشي در 70 سالگي نفسم را گرفته است» بر روي خروجي ايرنا قرار گرفت كه بازتاب گسترده اي در جامعه داشت.
قنبر راستگو معروف به 'خالو قنبر' در اين گزارش به خبرنگار ايرنا گفته بود كه چند سال پيش تنها سرپناه خود و خانواده ام در حوزه طرح هاي توسعه اي شهرداري بندرعباس قرار گرفت و خانه ام خراب شد.
خالو قنبر ادامه داد: شهرداري به جاي خانه اي كه خراب كرد فقط 28 ميليون تومان به من داد كه حتي در روستاهاي هرمزگان هم نمي شود با آن خانه تهيه كرد و تنها كاري كه توانستم انجام دهم رهن مسكن بود و مجبورم هر سال اسباب كشي كنم.
وي اضافه كرد: مسئولان هميشه به بنده محبت دارند و اظهار مي كنند كه من و هنرم را دوست دارند اما از آن ها درخواست دارم اين محبت و دوست داشتن را در عمل نشان دهند و من و خانواده ام را از اين همه رنج و سرگرداني نجات دهند.
نام اين هنرمند هرمزگاني سال 95 به عنوان «ميراث ناملموس» در فهرست ميراث معنوي كشور ثبت شد.
خالو قنبر تاكنون چندين بار در جشنواره هاي ملي و بين المللي به روي صحنه رفته و ساز جفتي نواخته است.
استاد قنبر راستگو نوازندگي را از 12 سالگي آغاز كرده و همچنان با تبحر ساز جفتي مي نوازد.
نام اين هنرمند در فهرست ميراث معنوي كشور ثبت شده و بارها در داخل و خارج از ايران به روي صحنه رفته و عنوان و افتخار كسب كرده كه مي توان به مقام نخست جشنواره موسيقي فجر و يا اجراي برنامه در فستيوال 2040 كشور اتريش اشاره كرد.
7195/6048

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها