۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82841592
T T
۰ نفر
تبريز 2018؛ تخفيف 30 تا 40 درصدي مراكز گردشگري آذربايجان شرقي

تبريز- ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اعلام كرد: در راستاي برنامه هاي ويژه رويداد تبريز 2018، مراكز گردشگري اين استان تخفيف هاي 30 الي 40 درصدي به گردشگران ارايه خواهند داد.

مرتضي آبدار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه براي توسعه و رونق صنعت گردشگري استان همكاري هاي خوبي با بخش خصوصي در حال انجام است، افزود: بر همين اساس برنامه هاي تدوين شده توسط اداره كل، شهرداري تبريز و دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري استان در قالب تفاهم نامه هاي سه جانبه در راستاي توسعه گردشگر ورودي منعقد و عملياتي خواهد شد.
وي اظهار كرد: تفاهم نامه اي نيز در ارتباط با همكاري هتل ها، دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري، راهنمايان گردشگري و شركت هاي هواپيمايي در دست اجراست كه در راستاي ارائه تسهيلات ويژه به گردشگران و مسافران تبريز 2018 با تخصيص تخفيف هاي ويژه در خدمات مراكز مذكور، امضا شده و تا پايان سال عملياتي خواهد شد.
آبدار با تاكيد بر اينكه رونق گردشگري صنعتي از مهم ترين موضوعات اولويت دار اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي است، تداوم جلسات اداره كل با اتاق صنعت، معدن و تجارت براي ايجاد و آغاز فعاليت تورهاي گردشگري صنعتي و حوزه فرش استان را مورد تاكيد قرار داد.
وي گفت: با توجه به پتانسيل هاي صنعتي استان، توجه و اهتمام به رونق گردشگري صنعتي آذربايجان از مهم ترين اركان تقويت گردشگري است كه اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در اين راستا ضمن همكاري با دستگاه هاي ذيربط، اقدامات لازم براي ايجاد تورهاي گردشگري صنعتي و فرش آذربايجان جهت آشنايي و معرفي بهتر اين ظرفيت بزرگ در گستره جهاني را انجام خواهد داد.
به گزارش ايرنا، كلان شهر تبريز از سوي سازمان كنفرانس اسلامي به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده و ستادهاي ملي و استاني در رابطه با اين رويداد فرهنگي، گردشگري بين المللي تشكيل شده است.
مراسم افتتاح رسمي اين رويداد بزرگ ملي و بين المللي پنجم ارديبهشت ماه سال آينده با حضور رئيس جمهوري كشورمان و مقامات عالي ساير كشورها، نمايندگان و سفراي كشورهاي خارجي در تبريز برگزار مي شود.
آذربايجان شرقي با افزون بر يكهزار و 800 اثر ثبت شده ملي جزو پنج استان برتر گردشگري ايران به شمار مي رود.
3038/6183

سرخط اخبار استان‌ها