۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۵
کد خبر: 82837713
T T
۰ نفر
خرمای كبكاب دشتستان و تنگستان بوشهردر سازمان جهانی مالكیت فكری ثبت شد

بوشهر-ایرنا-مدیركل دفترامور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: واریته خرمای كبكاب شهرستان های دشتستان و تنگستان و خرمای زاهدی طلایی دشتستان این استان به همراه هشت محصول صادراتی ایران به ثبت سازمان‌ جهانی مالكیت فكری (WIPO) رسید.

به گزارش ایرنا، سید اسماعیل موسوی روز دوشنبه درنشست با كارشناسان اقتصادی و كشاورزی استان بوشهر با اشاره به جایگاه این استان درتولید خرما افزود: این محصولات كشاورزی استان بوشهر بر اساس توافقنامه لیسبون كه در سال 1383 به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسید بتازگی در سازمان جهانی مالكیت فكری (WIPO) ثبت شده است.
وی بیان كرد: با ثبت یاد شده این دو محصول به یك برنده تبدیل شده و بازاریابی آن رونق بیشتری به خود می گیرد.
موسوی اظهارداشت: استان بوشهر با برخورداری از شش میلیون اصله نخل و تولید سالانه 160هزار تن خرما یكی از قطب‌های تولید خرما در كشور محسوب می شود.
مدیركل امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآورشد: ازمجموع 160 هزار تن محصول تولیدی خرمای این استان بیش از 70 درصد آن در دشتستان تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینكه گونه‌های خرمای استان بوشهر با كیفیت و پرطرفدار است گفت:خرمای استان بوشهر علاوه بر فروش در بازارهای داخلی سالانه بیش از 20 هزار تن از این محصول نیز به كشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.
موسوی گفت: توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری خرما بر اساس تكنولوژی روز از اولویت‌های این بخش است.
7212/ 6045

سرخط اخبار استان‌ها