حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن توطئه هاي دشمن را نقش بر آب مي كند

كرمان - ايرنا - نماينده مردم رفسنجان و انار در مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن نقشه ها و توطئه هاي دشمن را نقش بر آب مي كند.

به گزارش ايرنا احمد اناركي محمدي شامگاه شنبه در نشست خبري اظهار كرد: ملت شريف و شهيدپرور ايران در همه صحنه ها با اطاعت از رهبري براي حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي حاضر هستند.
وي ادامه داد: ملت غيور ايران امسال نيز در راهپيمايي 22 بهمن مي توانند همانند سالهاي گذشته از دستاوردهاي اين نظام نگهداري و دفاع كنند.
وي تصريح كرد: توطئه هاي دشمن عليه كشور ايران سالهاست كه ادامه دارد اما ملت ايران اسلامي با تبعيت از رهبر معظم انقلاب اسلامي و دفاع از آرمانهاي نظام اين توطئه ها را خنثي كرده اند.
اناركي محمدي در بخش ديگري از سخنانش به مسائل و موضوعات پيرامون رفسنجان اشاره و بيان كرد: آب آشاميدني اين شهرستان بيش از 15 برابر حد مجاز آرسنيك دارد و براي رفع اين مشكل تصفيه خانه اي در بالاي شهر ايجاد مي شود تا آب سالم و بدون آرسنيك تحويل مردم شود.
وي به بحث آلايندگي مس نيز اشاره و تصريح كرد: قرار است يك درصد از محل درآمد مس به مكانهايي كه از ناحيه دود سمي اين كارخانه آسيب مي بينند اختصاص يابد كه اين موضوع اگر به تصويب شوراي نگهبان برسد اجرايي خواهد شد.
وي با اشاره به تك محصولي بودن اقتصاد شهرستان رفسنجان گفت: دولت براي ايجاد اشتغال و رفع بيكاري براي روستاييان هزار و 500 ميليارد تومان بودجه تخصيص داده تا در روستاها و مناطق محروم اشتغالاتي شود كه در اين زمينه متقاضيان روستايي مي توانند تسهيلات با سود بين چهار تا هشت درصد را دريافت كنند.
نماينده مردم رفسنجان و انار در مجلس شوراي اسلامي گفت: 41 هزار طرح و پروژه ملي در كشور از يك تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد اين در حالي است كه در رفسنجان هيچ طرح ملي تعريف نشده و سالهاست اين شهرستان را جزء شهرهاي برخوردار مي دانند لذا بايد در اين راستا چاره انديشي شود.
اناركي محمدي در مورد ورزش هم بيان كرد: قرار است از محل 27 صدم درصد ارزش افزوده ورزش براي ورزش بانوان درصدي اختصاص يابد.
وي به بحث جاده ها اشاره و تصريح كرد: بزرگترين معضل رفسنجان جاده ها هستند، دومين جاده حادثه خيز استان كرمان محور نوق به رفسنجان است كه براي رفع نقاط حادثه خيز در اين محور اقداماتي از جمله دوبانده شدن در دست اقدام است.
وي در مورد مديريت صحيح منابع آبي اظهار كرد: طي سالهاي اخير دولت براي صرفه جويي در بحث آب به كشاورزان جهت اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار بودجه ها و اعتبارات بلاعوضي را تخصيص داده و امسال براي اجراي آبياري زير سطحي نيز براي هر هكتار 10 ميليون تومان بلاعوض به كشاورزان اعطا مي كند.
وي ادامه داد: صاحبان 40 هزار هكتار زمين بدون سند در رفسنجان مي توانند با مراجعه به جهادكشاورزي از مزاياي تسهيلات اجراي پروژه هاي تحت فشار بهره مند شوند.
وي همچنين به راه اندازي بورس پسته در سال گذشته اشاره كرد و گفت: اين اقدام بزرگي در صنعت پسته است و طي سه تا چهار سال آينده طول مي كشد تا جا بيفتد و مردم و كشاورزان از اين سامانه بهره مند شوند.
رفسنجان با 311 هزار نفر جمعيت در 110 كيلومتري كرمان قرار دارد.
خبرنگار: مريم رضايي ** انتشار: نجمه حسني*
7433/3029

سرخط اخبار استان‌ها