۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82818118
T T
۰ نفر

شركت در دوره آموزشی، شرط ثبت دادخواست طلاق در قم

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82818118
شركت در دوره آموزشی، شرط ثبت دادخواست طلاق در قم

قم - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با بیان این كه شركت در دوره آموزشی، شرط ثبت دادخواست طلاق در قم است گفت: دادگستری قم دوره آموزشی برای مقابله با طلاق را برای نخستین بار در سطح استان برگزار می‌كند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید یزدی روز شنبه در گفت و گویی، با اشاره به اهمیت مشاوره و داشتن اطلاعات لازم درزمینه خطرات طلاق افزود: وقوع بسیاری از طلاق‌ها به دلیل كم‌اطلاعی برخی از زوجین بوده كه با انجام این دوره، امید می‌رود ضمن بالا رفتن اطلاعات زوجین از آسیب هایی كه در نتیجه طلاق متوجه جامعه، آنان و فرزندانشان می شود؛ آمار طلاق كاهش یابد.
وی با اشاره به نحوه برگزاری دوره آموزشی طلاق گفت: این طرح با حالت مشاوره‌ای انجام می‌شود كه در دی‌ماه امسال، جلسه نخست آن در قم با همكاری اداره كل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد و بیش از 200زوج در این طرح شركت كردند و برای آن‌ها گواهینامه آموزشی صادر شد.
یزدی بیان داشت: در اولین جلسه برگزار شده،‌ حدود 40 زوج، ضمن انصراف از ارائه دادخواست طلاق، خواهان تامل، بررسی و مشاوره بیشتر در خصوص بازگشت به زندگی مشترك شدند.
در این طرح متقاضیان طلاق، بعد از مراجعه به دفاتر خدمات قضایی برای ثبت دادخواست طلاق، به مركزی برای گذراندن دوره آموزشی معرفی می شوند و پس از ثبت‌نام و دریافت كارت ورود به جلسه، در یك دوره آموزشی 4 ساعته با عنوان «تولد دوباره عشق» شركت می كنند.
علیرضا امیدواریان مسئول این مركز نیز در گفت و گویی، عنوان كرد: در این دوره،‌ مهارت‌های زندگی، نقاط ضعف خانواده‌ها در برقراری ارتباط بین زوجین و نكات كلیدی روانشناسی مطرح می شود و سعی شده است فضایی شاد و با نشاط برای زوجین فراهم شود تا از سردی روابط زوجین بكاهد و آن‌ها را از طلاق منصرف نماید.
وی اجرای پرسش و پاسخ و بیان راهكار برای محورهای اصلی مورد پرسش اغلب زوجین را از بخش‌های اصلی این طرح دانست و افزود: اساتید و مشاوران این طرح، قبل و پس از اتمام كارگاه و در زمان استراحت بین كارگاه‌ها نیز به‌صورت خصوصی به سؤالات مخاطبان پاسخ می دهند و مشاوره‌هایی در راستای بهبود روابط زوجین به آن‌ها ارائه می دهند.
وی به صدور گواهینامه‌های آموزشی برای شركت‌كنندگان كارگاه اصلی اشاره و تصریح كرد: پس از كارگاه اصلی برای كسانی كه تمایلی به برگشت به زندگی مشترك دارند، كارگاهی خاص و مشاوره تخصصی تكمیلی ارائه می شود.
وی یادآور شد: در مرحله بعد زوجینی كه خواهان دریافت مشاوره‌های بیشتر برای ورود مجدد به زندگی مشترك باشند، ‌وارد سیكل زوج‌درمانی و به مركز مشاوره تخصصی معرفی می شوند.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

سرخط اخبار استان‌ها