اجراي دوره‌هاي آموزش پيشگيري از طلاق ويژه خانواده زندانيان

تهران - ايرنا - مديرعامل انجمن حمايت زندانيان مركز گفت: دوره‌هاي آموزش پيشگيري از طلاق و ارتقاي مهارت هاي زندگي ويژه خانواده زندانيان در حال اجراست.

مهران منتظر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقي قضايي ايرنا اظهاركرد: در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در خصوص اهتمام جدي دستگاه‌هاي اجرايي براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، انجمن حمايت زندانيان مركز در تفاهم نامه‌اي با اداره كل زندان‌هاي استان تهران و همكاري شوراي اجتماعي وزارت كشور و معاونت سياسي دفتر امور اجتماعي فرهنگي استانداري تهران نسبت به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي حول دو محور «پيشگيري از طلاق» و «ارتقاي مهارت هاي زندگي و اخلاقي» ويژه همسران و فرزندان زندانيان اقدام كرده است.
وي افزود: كارگاه‌هاي آموزشي «پيشگيري از طلاق» و «ارتقاي مهارت هاي زندگي و اخلاقي» با استفاده از روش‌هاي آموزش مشاركتي طبق برنامه زمان بندي شده در انجمن حمايت زندانيان مركز و در سالن ملاقات سه زندان استان تهران و همچنين بخشي ديگر در كارگاه آموزشي انجمن حمايت براي خانواده‌هاي زندانيان در حال برگزاري است.
منتظر گفت: در اين كارگاه‌ها كلياتي درباره آشنايي با مسائل و آسيب‌هاي طلاق و مهارت هاي كنترل خشم و مديريت استرس و هيجانات، براساس بسته آموزشي تدوين شده به صورت علمي و كاربردي توسط اساتيد مجرب تدريس مي‌شود.
وي عناوين آموزش هاي طلاق را آموزش مهارت هاي استحكام كانون خانواده در مدت حبس سرپرست، آثار نامطلوب طلاق بر كانون خانواده و آينده فرزندان عنوان كرد.
وي همچنين منتظر در رابطه با محتواي آموزش ارتقاي مهارت هاي زندگي و اخلاقي گفت :
اين آموزش ها با عنوان هاي عوامل ايجاد و ترويج فساد اخلاقي، خطرات و آسيب هاي شبكه هاي اجتماعي و نحوه محافظت در مقابل آنها، آسيب هاي اجتماعي در كمين خانواده ها ، آثار و تبعات بي بند و باري فرهنگي و نحوه كنترل آن ، انجام مي شود .
مديرعامل انجمن حمايت زندانيان مركز تصريح كرد: طبق تفاهم‌نامه و برنامه ريزي انجام شده، يكهزار خانواده بايد دو دوره آموزش‌هاي پيشگيري از طلاق و مهارت هاي زندگي را طي كنند و به هر خانواده آموزش ديده گواهينامه آموزشي اعطا خواهد شد.همچنين در پايان دوره به هريك از دانش آموختگان مبلغي به عنوان كمك هزينه آموزشي پرداخت خواهد شد.
اجتمام**٧٣٢٩ ** 1776
خبرنگار: ليلا اسماعيل نژاد ** انتشار: ليلا خطيب زاده

سرخط اخبار جامعه