۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷
کد خبر: 82808440
T T
۰ نفر
26 طرح پيشگيري از اعتياد توسط سمن ها در خراسان شمالي اجرا مي شود

بجنورد- ايرنا- دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي گفت: در حوزه پيشگيري از اعتياد 26 طرح توسط سازمان هاي مردم نهاد اين استان اجرايي خواهد شد.

احمد ريواده جمعه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: هم اكنون سياست و اولويت اين شورا واگذاري طرح هاي پيشگيري از اعتياد به سمن ها و تشكل هاي مردم نهاد است كه در سال جاري اين طرح ها را به تصويب رسانده ايم.
وي بر واگذاري طرح ها به تشكل هاي مردمي تاكيد كرد و افزود: زماني كه كارها به مردم واگذار شود در اجرا نيز موفق تر عمل خواهد شد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي گفت: 56 سمن و سازمان مردم نهاد در اين استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر در زمينه هاي پيشگيري، درمان، صيانت و كاهش آسيب به صورت داوطلبانه فعاليت دارند.
وي اظهار كرد: از مجموع اين تعداد 40 سازمان مربوط به حوزه پيشگيري، 12 مركز اقامتي در حوزه درمان، سه مورد در زمينه كاهش آسيب و يك مورد نيز درحوزه صيانت اجتماعي فعاليت دارد.
وي بر مشاركت و فعاليت سازمان هاي مردم نهاد در اين استان تاكيد كرد و افزود: سازمان هاي مردم نهاد در زمينه هاي مختلف تخصص دارند.
وي بر توانمندسازي تشكل ها و سازمان هاي مردم نهاد هم تاكيد كرد و گفت: در اين راستا بايد با علم و دانش و دقيق پيش بروند و برنامه هاي خود را در اين زمينه ارائه دهند.
ريواده با بيان اينكه 50 درصد اعتبارات سال جاري در حوزه پيگشيري و فرهنگي هزينه خواهد شد افزود: از تمامي اقشار مختلف جامعه از جمله فعالان حوزه رسانه، هنرمندان و ساير مي خواهيم تا اگر طرح هايي در خصوص پيشگيري و فرهنگ سازي دارند به اين شورا ارائه دهند.
وي با بيان اينكه اين سازمان ها در حوزه پيشگيري بسيار اثربخش هستند افزود: هم اكنون راهبرد ستاد مبارزه با مواد مخدر رويكرد اجتماعي است كه در اين زمينه بايد از ظرفيت و پتانسيل اقشار مختلف جامعه به خصوص تشكل هاي مردمي استفاده كنيم.
وي با بيان اينكه بيشتر سازمان هاي مردم نهاد نيروي هاي متخصص و با تجربه هستند افزود: بيشتر افراد تحصيل كرده با رشته هاي مرتبط هستند كه ظرفيت و پتانسيل خوبي براي استفاده از تجربيات آنان است.
ريواده اظهار كرد: هم اكنون در حوزه تخصصي زنان و خانواده نياز به همكاري بيشتر با سازمان هاي مردم هستيم كه در اين راستا از فعالان اجتماعي مي خواهيم در اين خصوص همكاري و مشاركت داشته باشند.
وي بر شبكه سازي و لينك سازمان هاي مردم نهاد نيز تاكيد كرد و گفت: يكي از اهداف اين شورا ايجاد شبكه سازي است تا از ظرفيت تمامي سازمان هاي مردم نهاد استفاده مطلوب داشته باشيم و از توانمندي آنان در زمينه هاي مختلف استفاده كنيم.
وي بر بالا بردن كيفيت خدمات سازمان هاي مردم نهاد نيز تاكيد كرد و افزود: برون سپاري و تنوع سمن ها نيز از ديگر اهداف شوراي است كه در اين راستا نيازمند مشاركت بيشتر هستيم.
وي گفت: سازمان هاي مردم نهاد شكل اقتصادي ندارند اما در زمينه هاي مختلف براي اجراي طرح به آنان كمك مالي مي شود كه هم اكنون طرح هايي در دست بررسي در زمينه هاي مختلف از جمله محلات و مدارس است.
به گزارش ايرنا خراسان شمالي جزو استان هاي متوسط در شيوع و مقابله با مواد مخدر است و در رديف 12 استان صدر جدول استان ها در حوزه شيوع اعتياد قرار ندارد.
7.8 درصد از جمعيت 15 تا 64 اين استان كه شامل 70 هزار نفر است، معتاد هستند.
خراسان شمالي 864 هزار نفر جمعيت دارد.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعي ** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها