۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵
کد خبر: 82806490
T T
۰ نفر
دعوت وزارت ارتباطات از استارتاپ ها براي توسعه اشتغال روستايي

تهران- ايرنا- رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران از همه فعالان كسب و كارهاي نوپا دعوت كرد طرح هاي خود براي توسعه اشتغال زايي روستايي را به اين سازمان ارائه كنند تا پس از بررسي و تاييد نهايي مشمول حمايت هاي مالي شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، رسول سراييان با تاكيد بر لزوم توجه به اشتغال در مناطق محروم و روستايي گفت: در راستاي اجراي قانون توسعه اشتغال روستايي، كارآفرينان و صاحبان ايده در حوزه استفاده از ارتباطات و فناوري اطلاعات در چهار بخش كشاورزي، گردشگري، صنايع دستي و فروش محصولات روستايي، متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت طرح خود اقدام كنند.
بنا بر اعلام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وي از شركت هاي استارتاپي دعوت كرد تا طرح هاي پيشنهادي خود را در زمينه ايجاد اشتغال در مناطق روستايي و محروم از طريق پرتال مركز توانمند سازي و تسهيل گري كسب و كارهاي نو پا به نشاني اينترنتي www.ictstartups.ir ارسال كنند.
رييس سازمان فناوري اطلاعات ادامه داد: اين طرح ها در دستگاه‌هاي اجرايي مربوطه مورد بررسي قرار گرفته و پس از تاييد كارگروه فني جهت دريافت تسهيلات براي راه اندازي طرح، به بانك عامل معرفي مي شوند.
به گزارش ايرنا، رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران پيشتر گفت: سياست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات حمايت از همه كسب‌ و كارهايي است كه در چارچوب ضوابط و مبتني بر قواعد بازار خدمت‌رساني مي‌كنند.
طي سه ماه نخست فعاليت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، با پايش بيش از 64 هزار روستا، سامانه اي فراهم شده است كه وضعيت سه سرويس ارتباطي ثابت، همراه و اينترنت به همراه وضعيت پوشش جاده اي، صداوسيما و مراكز و خانه هاي بهداشت اين روستاها با جزييات مشخص شده است.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2078*2025
خبرنگار:محمد مهدي بهرامي*انتشار دهنده: ليلا جودي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد