رشد ۲۱ درصدی بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته/ افزایش ۶۱درصدی بارش‌ها در خراسان رضوی

تهران- ایرنا- میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۸ اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بارش‌های اردیبهشت‌ماه شاخص کلی بارندگی در کشور را ارتقا داده و سبب بهبود و رشد میزان بارش‌ها شده است.

وضعیت بارشی کشور از منظر کلی مطلوب است و در مقیاس استانی بیشتر استان‌ها وضعیت بارشی مناسبی دارند.

بر اساس آمار تازه منتشرشده از سوی شرکت مدیریت منابع آب میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۲۸ اردیبهشت به ۲۳۴ میلیمتر رسیده است.

میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت ۵۴ساله که ۲۲۸.۴ میلیمتر بارش داشته‌ایم، ۲ درصد رشد داشته است.

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ اردیبهشت در مقایسه با ۱۹۳ میلیمتر سال آبی گذشته (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲) ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۸ میلی‌متر و گیلان ۷۱۴.۸ میلی‌متر پربارش‌ترین استان‌های کشور شده‌اند؛ همچنین از مجموع استان‌های کشور تنها پنج استان نسبت به سال گذشته کاهش بارش دارند.

استان سیستان و بلوچستان با آنکه از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۸.۱ میلیمتر دارد، اما در هم‌سنجی با مدت مشابه سال آبی گذشته که ۶۷.۹ میلیمتر بارش داشت، از بالاترین میزان رشد بارش ۱۱۸ درصدی برخوردار شده است.

۹ استان رشد بارش بالایی را تجربه کرده‌اند؛ همچنین استان خراسان رضوی با ۱۵۶.۴ میلیمتر بارش از رشد ۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha