۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۸
کد خبر: 82805781
T T
۰ نفر
ناخشنودی فرانسه از فشار آمریكا بر اروپا در مورد برجام

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه از پاریس گزارش داد: ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه از این موضوع كه دولت آمریكا، متحدان اروپایی خود را برای تجدیدنظر در توافق هسته ای تحت فشار قرار می دهد تا الزامات واشنگتن را تامین كند، ابراز ناخرسندی كرد.

براساس این گزارش، لودریان خود را برای مذاكرات پرتنش امروز (سه شنبه) با ركس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریكا در پاریس آماده می كند، پیش از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران یادآور شد كه تعهد قاطعانه فرانسه به توافق هسته ای را در جریان این دیدار مورد تاكید قرار می دهد.
وی این پرسش را مطرح كرد كه چرا دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا، «این توپ را به (زمین) كنگره و اروپایی ها برمی گرداند»، در حالی كه روسیه و چین نیز ذیل این توافقنامه را امضا كرده اند.
اسوشیتدپرس افزود: ترامپ تهدید كرده كه در فصل بهار از توافق هسته ای خارج می‌شود، مگر اینكه این توافق طبق میل وی اصلاح شود.
براساس این گزارش تیلرسون وزیر امور خارجه دولت ترامپ این هفته در اروپا به سر می برد تا حمایت متحدان اروپایی واشنگتن را علیه ایران جلب كند.
تاكنون كشورهای اروپایی حفظ برجام و توجه به تعهدنامه بین المللی را خواستار شده اند و بر پایبندی واشنگتن بر آن تاكید كرده اند.
اروپام**9109**1486**مترجم: نیره مجیدی راد**انتشاردهنده: محسن شریفی**

سرخط اخبار جهان