۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82800969
T T
۰ نفر
خطیب جمعه بیرجند: وقت مسئولان و مردم صرف امور حاشیه ای نشود

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: توجه شود كه در داخل كشور مسائل فرعی جای مسائل اصلی را نگیرد و وقت مسئولان و مردم صرف امور حاشیه ای نشود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرایی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: ملت ایران در جنگ سخت بدون وابستگی به شرق و غرب پیروز شد و در جنگ نرم هم با استفاده از ظرفیت داخلی دشمن را شكست می دهد.
وی بیان كرد: ملت ایران و جریان مقاومت در منطقه در چهار دهه اخیر مقابل استكبار و صهیونیست ها با دست خالی ایستاده است.
وی گفت: جهان اسلام باید به خود متكی باشد نه اینكه در اقتصاد، سیاست، مدیریت و ... وابسته به دیگران شده و موجب عقب ماندگی جوامع اسلامی شوند.
خطیب جمعه بیرجند، سالگرد پیروزی جریان مقاومت و حماس در جنگ 22 روزه با صهیونیست ها را از مناسبت های هفته ذكر كرد و افزود: موضوع فلسطین از مهم ترین مسائل جهان اسلام است و استكبار جهانی تلاش دارد كه این مسئله به فراموشی سپرده شود.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ادامه داد: ایشان الگوی كامل برای مردم در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... است.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: مقام معظم رهبری در جمع مسئولان كشورهای اسلامی بر توجه جهان اسلام به مسائل مهم خود تاكید كردند و گفتند كه استكبار ذهن مردم و نخبگان را از مسائل اصلی به امور حاشیه ای و فرعی معطوف كرده و همین امر موجب عقب افتادگی كشورهای اسلامی با وجود ظرفیت های فراوان شده است.
وی اظهار كرد: مسلمانان باید به وحدت و بهره گیری از فرصت های در اختیار خود و ظرفیت جوانان و ثروت های خدادادی توجه كرده و از پرداختن به مسائل فرعی پرهیز كنند.
امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: مسئله فلسطین موجب ایجاد وحدت در جهان اسلام می شود اما استكبار تلاش دارد به شكل های مختلف این موضوع اساسی به فراموشی سپرده شود.
وی گفت: كشوری مثل ایالات متحده آمریكا و انگلستان و كشورهای وابسته عربی مدعی حقوق بشر برای ایران اسلامی شده اند و رئیس جمهور آمریكا در مناظره های انتخاباتی خود به صراحت اعلام كرد كه داعش را ما ایجاد كردیم، داعشی كه در یك روز 2 هزار نفر جوان را سر بریدند.
وی اظهار كرد: كشورهایی كه خود اعتراف به ایجاد داعش كرده اند، ایران اسلامی را متهم به حمایت از تروریسم می كنند و اینكه عده ای داخل كشور چهره آمریكا را بزك می كنند كار درستی نیست.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: غرب اگر امروز قدرت و زرق و برقی دارد محصول علم آنان است و اگر بناست ما پیشرفت كنیم طبق تاكید مقام معظم رهبری باید به پیشرفت در مسائل علمی و فناوری توجه كنیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی الگویی برای جهان است، چون به خود متكی بوده و هر جا كه روی پای خود ایستادیم به موفقیت رسیدیم و هر جا نگاهمان به دیگران بود با شكست مواجه شدیم.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی

سرخط اخبار استان‌ها