۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82798754
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: توسعه بدون حضور موثر نيروي انساني ميسر نمي شود

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان با بيان اينكه توسعه از نظام آموزشي آغاز مي شود گفت: بدون حضور موثر نيروي انساني نمي توانيم به توسعه دست پيدا كنيم.

به گزارش ايرنا عليرضا رزم حسيني روز چهارشنبه در همايش بزرگ شوراهاي آموزش و پرورش استان كرمان با حضور معاون تربيت بدني و تندرستي وزارت آموزش و پرورش افزود: تبعيض در نظام آموزش كشور ما مشهود است و وجود مدارس مختلف براي دانش آموزان يكي از اين تبعيض هاست.
وي با بيان اينكه آموزش از زمان جنيني آغاز مي شود و اين آموزش مانند حكاكي بر روي سنگ است اظهار كرد: بايد فرزندان خود را جستجوگر بار بياوريم.
استاندار كرمان تاكيد كرد: اشكالاتي كه در نظام آموزشي كشور وجود دارد بايد بررسي و در سطح ملي در مورد آنها چاره انديشي شود.
وي تاكيد كرد: نظام آموزشي ما پرورشي نيست و نخستين اقدامي كه در نظام هاي آموزشي پيشرفته انجام شده اين است كه دنبال پرورش در اين نهاد رفته اند.
رزم حسيني گفت: نخستين اقدامي كه در برخي نظام هاي آموزش و پرورش دنيا انجام گرفته اين است كه افكار دانش آموزان را پرورش داده و دوم اينكه گفت و گو را از مهدهاي كودك آغاز كرده اند.
وي تصريح كرد: برخي از ما هنوز گفت و گو را نياموخته ايم لذا زماني كه مي توان مشكلات را با گفت و گو برطرف كرد به روش هاي ديگر رو مي آوريم.
استاندار كرمان با بيان اينكه ما نمي خواهيم در مورد اقدامات آموزش و پرورش سياه نمايي كنيم گفت: اقدامات خوبي در اين نهاد انجام شده است.
وي بيان كرد: ما از نظام آموزشي در حوزه پرورش غفلت كرده ايم و افراط و تفريط هايي را داشته ايم كه نتايج بدي هم داشته است.
رزم حسيني با اشاره به مفاهيم نادرست برخي مطالب كتاب هاي درسي تصريح كرد: اين موارد بايد اصلاح شود.
وي با بيان اينكه ژاپن منابع درآمدي چنداني ندارد و با منابع موجود در كشور ما قابل مقايسه نيست گفت: در سند چشم انداز كه مورد تاييد رهبر معظم انقلاب اسلامي قرار گرفته قرار بود ايران رتبه اول منطقه را داشته باشد.
استاندار كرمان تاكيد كرد: بايد مهارت آموزي را از مهدهاي كودك آغاز كرد تا فرزنداني توانمند تربيت كنيم.
وي گفت: بسياري از مشكلاتي كه امروز در جامعه با آن مواجه هستيم به دليل وجود پايه هاي اوليه اي است كه در خانواده و مدارس براي ما پايه گذاري شده است.
وي با بيان اينكه چرا هر سال كتاب هاي جديد چاپ مي شود؟ افزود: وارد كردن كاغذ بخش عظيمي از سرمايه را از كشور خارج مي كند.
رزم حسيني افزود: يكي از اشكالات ما اين است برخي از مباحث كارشناسي را بزرگ مي كنيم و نا اميدي را به مردم انتقال مي دهيم.
ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، روساي آموزش و پرورش نيز در همايش بزرگ شوراهاي آموزش و پرورش استان در سالن شهيد مرتضوي استانداري كرمان حضور داشتند.
24 تا 30 دي ماه به عنوان هفته شوراهاي آموزش و پرورش نامگذاري شده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسني*
3029

سرخط اخبار استان‌ها