۲۱ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82792445
T T
۰ نفر
معاون دادگستري البرز:افرادسودجو زوج ها راتشويق به طلاق گرفتن مي كنند

كرج - ايرنا - معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري البرز گفت: افراد سودجود با تبليغات آن چناني، زوج‌ها را به گرفتن طلاق تشويق و به زوج ها وعده و وعيدهاي نشدني مي­دهند.

به گزارش ايرنا، مهدي جوهري روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اينكه صيانت از نهاد خانواده و پيشگيري از طلاق از برنامه هاي اولويتي دستگاه هاي مختلف كشور است خاطر نشان كرد: با وجود تلاش هاي نهادهاي ذيربط، شاهد وقوع و بروز مشكلات و آسيب هايي هستيم كه بنيان خانواده را تهديد و منجر به قطع پيوند زناشويي و طلاق توافقي مي شود.
وي اضافه كرد: در آشفته بازار طلاق توافقي، برخي از افراد سودجو تحت عنوان وكيل و يا مؤسسه حقوقي، با انتشار تبليغات غير واقع و تحريك كننده با عناويني چون طلاق در 24 ساعت، طلاق فوري، طلاق بدون نياز به حضور زوج ها سعي در فريب مردم و بدست آوردن سودهاي كلان با استفاده از اين ترفندها دارند.
جوهري گفت: اين موضوع علاوه بر اينكه مي تواند از مصاديق كلاهبرداري به حساب آيد، موجب بي اثر شدن تلاش مشاوران و ساير زحمت كشان صيانت از نهاد خانواده مي­گردد.
وي ادامه داد: در برخي از اين تبليغات مي­بينيم كه وعده جدايي زوج ها بدون مراجعه به دادگاه و حتي مراكز مشاوره و در زمان كوتاه داده مي شود.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري البرز افزود: اين مؤسسات توسط افراد فاقد صلاحيت كه عمده آن­ها، اشتغال به دلالي پرونده‌هاي قضايي دارند ثبت شده و گاهي بدون ثبت شركت و دريافت مجوزهاي لازم فعاليت مي كنند.
جوهري گفت: زوج هاي متقاضي طلاق بايد با دقت، صحت تبليغات شركت ها و مؤسسات مختلف را مورد ارزيابي قرار دهند و بدانند كه در طلاق‌هاي توافقي در استان البرز، زوج بايد چندين بار به مشاوره‌هاي تخصصي مراجعه كنند و سپس اگر مركز مشاوره اعلام كرد كه اين افراد آمادگي زندگي را ندارند، پرونده به مراجع قضايي ارسال مي‌شود؛ در نهايت زوجين يا قانع مي‌شوند و از طلاق صرف‌نظر مي‌كنند يا با نظر مشاور به اين نتيجه مي‌رسند كه طلاق بگيرند.
وي ادامه داد: وظيفه وكلا نيز بسيار حائز اهميت است و بايد نقش خود را بدون توجه به منفعت اقتصادي و با توجه به آثار زيان بار طلاق براي خانواده ها و فرزندان بي پناه آنان؛ همچون ساير نهادها در فراهم نمودن مقدمات ايجاد صلح و سازش و كاهش طلاق به كار گيرند و با بهره گيري از دانش حقوقي، براي صيانت از نهاد خانواده و مشاركت در اين عزم ملي سهيم گردند.
7414/1535خبرنگار:وحيده عسكري**انتشار دهنده:داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها