۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82790738
T T
۰ نفر
یك مقام مسئول:توزیع سالیانه بیش از 75 هزار فقره وام برای توسعه كسب و كار

تهران-ایرنا-معاون صندوق كارآفرینی امید اعلام كرد: سالیانه بیش از 75 هزار فقره وام برای توسعه كسب و كار از سوی این صندوق توزیع می شود و آمادگی برای توسعه اكوسیستم كارآفرینی در صنعت چاپ از واحدهای فعلی و جدید وجود دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی صندوق كارآفرینی امید،«علی اصحابی»در نشست مشترك با رئیس انجمن علمی فناوری، حمایت صندوق مزبور را از اكوسیستم كارآفرینی در بخش صنعت چاپ ابراز داشت.
وی ضمن تبیین اهمیت توسعه كسب و كارهای جدید در بخش صنعت چاپ با عاملیت انجمن علمی فناوری چاپ و حمایت صندوق كارآفرینی امید، اظهار داشت: دو طرف در این بخش باید همكاری لازم را به عمل آورند.
وی اضافه كرد: صندوق كارآفرینی امید از كسب و كارهای نو و كوچك در سراسر كشور حمایت می كند و از توسعه استارت آپ ها و شركت های دانش بنیان و فناور در این حوزه حمایت به عمل می آورد.
وی یادآور شد: تسهیلات این صندوق در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت دوازدهم در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد و موجب توسعه كسب و كارهای خرد و اشتغالزا می شود.
اصحابی، صنعت چاپ را از صنایعی دانست كه دارای پتانسیل های خوبی در كشور است و ضرورت دارد اتحادیه ها و تشكل های صنفی با تشكل های علمی و دانشگاهی تعامل و همكاری بیشتری داشته باشند و با استفاده از پتانسیل های كارشناسی و تخصصی آنان برای توسعه كسب و كارها تلاش نمایند.
براساس این گزارش «محمد بیطرفان» رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینكه صنعت چاپ ایران ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد، بر تعامل و همكاری بیشتر با صندوق كارآفرینی امید برای حمایت از كسب و كارهای جدید در حوزه چاپ تاكید كرد.
وی گفت: صنعت چاپ در شمار چند صنعت برتر دنیاست و این صنعت در كشور ما با همه پتانسیل های اقتصادی و اشتغال زایی كه در اختیار دارد، همچنان به شكل سنتی اداره می شود و حمایت های لازم از دانشگاهها، رشته ها، منابع انسانی ، شركت ها و مراكز رشد فعال در این حوزه می تواند آینده درخشانی را برای كشور رقم بزند.
بیطرفان افزود: كشورهای منطقه یا درگیر مشكلات داخلی و یا جنگ های نیابتی و بحران های سیاسی هستند و سرمایه گذاری در صنعت چاپ می تواند این بخش را به عنوان بخش درآمدزا و ارزآور برای كشور مطرح كند و بنابراین همكاری و حمایت صندوق از این بخش بسیار مهم است.
وی، تاسیس انجمن طی سه سال گذشته و فعالیت های خوب آن به عنوان یك تشكل علمی و تخصصی و دانشگاهی را خاطرنشان كرد و افزود: توجه صنعتگران و دانشگاهیان به همكاری با این انجمن در سطح ملی و بین المللی حاكی از موفقیت و ماموریت صحیح آن است.
به گزارش ایرنا،صنعت چاپ به عنوان یك صنعت با فناوری بالا در دنیا حدود یك هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9123** 1559
تنظیم: زهره دریغ گفتار**انتشار: حسین عضدی فسا

سرخط اخبار اقتصاد