۱۶ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۱۴
کد خبر: 82787666
T T
۰ نفر
كاهش 33 درصدی جرائم خشن با توسعه فعالیت های اقتصادی قلعه گنج

جیرفت – ایرنا - دادستان عمومی وانقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: كاهش 33درصدی جرائم خشن در این شهرستان در 9ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از رونق كسب و كار حاصل از طرحهای اقتصادی مقاومتی بوده است.

سجاد افشارمنش عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: براساس بررسی های انجام شده در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل جرائم خشن شامل قتل، آدم ربایی، تیراندازی، سرقت به عنف و مسلحانه 33 درصد كاهش یافته است.
وی تاكید كرد : این مهم به دلیل توسعه فعالیت های اقتصادی در قلعه گنج به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی می باشد كه فعالیت های معین اقتصادی شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی سبب ایجاد اشتغال مردم این شهرستان شده و در نتیجه موجب كاهش جرایم را به دنبال داشته است .
وی با بیان اینكه وجود بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد، اظهار كرد: یكی از بهترین راه های پیشگیری از وقوع جرم توسعه اقتصادی و حركت در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد از این رو اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی منجر به اشتغال جوانان و كاهش برخی جرائم در قلعه كنج شده است.
دادستان قلعه گنج گفت: همچنین با همكاری مردم در زمینه كشف سلاح های غیر مجازشاهد رشد 25 درصدی بوده ایم كه گام مهمی در تامین امنیت محسوب می شود.
وی خاطرنشان كرد: از ابتدای سال جاری تا كنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته با كاهش 23درصدی سرقت مواجه بودیم كه این مهم دستآورد بزرگی می باشد.
وی به افزایش 31درصدی كشفیات مواد مخدر در قلعه گنج اشاره و تصریح كرد: با تلاش شبانه روزی دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضائی از ابتدای سال جاری تا كنون بیش از 2 تن و 800كیلوگرم انواع مخدر در این شهرستان كشف و ضبط شده است.
مركز شهرستان قلعه گنج در 420 كیلومتری جنوب كرمان واقع است.
خبرنگاران: ادیب حیدری و هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی *
9875 /7450/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها