63 درصد پرونده‌هاي شوراي حل اختلاف در زنجان منجر به صلح شد

زنجان - ايرنا - رئيس شوراهاي حل اختلاف استان زنجان گفت: 57 درصد از پرونده‌هاي با قابليت سازش شوراي حل اختلاف در آذر امسال منجر به صلح شد.

سيد نجم الدين صفوي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: در اين مدت نزديك به چهار هزار فقره پرونده وارده و همين تعداد پرونده بررسي و مختومه و در شوراهاي حل اختلاف استان ثبت شده است.
صفوي خاطرنشان كرد: پرونده هاي تشكيل شده از ابتداي سال تا كنون نزديك به 46 هزار فقره بوده است و به همين تعداد نيز پرونده بررسي و مختومه شده است.
سال گذشته بيش از 71 هزار پرونده به شوراي حل اختلاف استان زنجان وارد و بيش از 70 هزار پرونده مختومه شد.
در همين مدت تعداد 29 هزار و 572 پرونده مربوط به صلح و سازش در اين شورا بررسي و مختومه شد.
رئيس شوراهاي حل اختلاف استان زنجان با بيان اينكه تعداد پرونده ها با اين قابليت در سالجاري نزديك 35 هزار فقره بوده است، گفت: از اين تعداد قريب 20 هزار فقره منجر به صلح و سازش شد.
صفوي با بيان اينكه افراد جامعه بايد از حقوق شهروندي خود مطلع باشند، تصريح كرد: گواهي انحصار وراثت، مطالبه وجه چك، ساير اسناد مالي و اجاره بها به عنوان بيشترين موضوعات شكايت در اين شورا مطرح است.
وي اظهار داشت: بيشتر فعاليت هاي اين شورا در زمينه مسائل حقوقي است و در عين حال در همه امور جزايي مربوط به صلح و سازش صلاحيت مدت دار، دارد.
معاون قضايي دادگستري زنجان خاطرنشان كرد: بر اساس آمار، شوراي حل اختلاف بيش از 50 درصد پرونده هاي دادگستري را رسيدگي مي كند و اگر اين شورا نبود زمان دادرسي بسيار بيشتر از وضعيت فعلي بود.
صفوي خاطرنشان كرد: هم اكنون 30 قاضي به پرونده هاي اين شورا رسيدگي كرده و راي مي دهند.
با توجه به وسعت و تعداد جمعيت استان زنجان در زمان حاضر بيش از 550 شعبه شوراي حل اختلاف مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
تعداد شعب شهري استان زنجان بيش از 60 شعبه بوده و نزديك 500 شعبه نيز در روستاها فعاليت دارند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد كريمي ** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها